مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان از امداد رسانی به یک هزار و ۹۷۴ حادثه طی سال ۱۴۰۲ در گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ قاسم غریب آبادی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه در نشست خبری با رسانه ها که به مناسبت هفته هلال احمر برگزار شد، اظهار کرد: همه ساله از ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت ماه هفته هلال احمر نامگذاری شده و امسال تمامی برنامه ها با شعار « با مشارکت شما، سربلندیم » اجرا خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان افزود: هلال احمر فارغ از ملیت و قومیت با شعار بی طرفی بصورت شبانه روزی به تمام افرادی که نیازمند کمک هستند، دست یاری می دهد.

وی گفت: امسال به مناسبت هفته هلال احمر  ۲۲۸ برنامه در شهرستانها و ۳۰ برنامه بصورت متمرکز برگزار خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: سال ۱۴۰۲ در حوزه امداد و نجات حدود یک هزار و ۹۷۴ حادثه امداد رسانی شده که از این تعداد یک هزار و ۴۰۴ حادثه جاده ای، ۱۰۸ حادثه کوهستانی بوده و تعداد دو هزار و ۵۶۶ ناوگان در این حوادث استفاده شده است.

غریب آبادی خاطر نشان کرد: در تمام امدادرسانی ها و اقدامات انجام شده، که مهم ترین آن موضوع گمشدن یسنا دختر کلاله ای بود، هیچ گونه تنش مردمی و کمکاری از سمت نیروهای هلال احمر پیش نیامده است.

وی در رابطه با پروژه های انجام شده سال ۱۴۰۲ بیان کرد: مهم ترین دستاورد هلال، جانمایی در ساختمان جدید به لحاظ پدافند عامل نیروهای امدادی بود زیرا نیروها باید در مکانی  که قدرت مانور وجود دارد، اسکان داشته باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: از دیگر اقدامات هلال احمر افتتاح پایگاه امداد و نجات نوکنده‌ و پایگاه آق قلا، و پایگاه زرین گل، پایگاه دلند و انبار دارویی اینچه برون در  هفته دولت است، زیرا هرچه تعداد پایگاه ها بیشتر شود، امداد رسانی بالاتری ارائه می شود.

وی گفت: در سال‌جاری ساختمان اسکان پایگاه خوش ییلاق با چشم انداز اسکان اضطراری مسافران و انبار تجهیزات با یک میلیارد تخصیص، جزو پروژه های ویژه و دارای ارجعیت است که حدود هفت و نیم میلیارد دیگر اعتبار نیاز دارد.

وی گفت: مجوز احداث سه پایگاه امداد و نجات گمیشان، دلند و سه راهی سارجه کر گنبدکاووس اخذ و مرکز فیزیوتراپی در علی آباد راه اندازی شده است.

وی با اشاره به فیزیوتراپی های هلال در شهرستانهای مختلف استان بیان کرد: در شهرستانهای علی آباد، گمیشان کمبود فیزیو تراپ داریم.

غریب آبادی همچنین اضافه کرد: یکی از برنامه های هفته هلال، افتتاح ۳۰ خانه هلال در گلستان بصورت متمرکز و افتتاح یک شعبه در پارک علم و فناوری است که یکی از برنامه های شاخص به شمار می رود.

وی دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه، غبار رویی مزار شهدا، کاروان سلامت در روستای چمن ساور، مانور امداد و نجات ویژه تیم های هوایی، جشن ولادت حضرت معصومه، مانور مشترک خدمات جهادی در روستای رستم کلاته، بر پایی ایستگاه سلامت و آموزش نمازگزاران، اهدای خون، برگزاری میز خدمت در مساجد از برنامه های هفته هلال اعلام کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان در پایان گفت: در گلستان ۶۰ هزار نفر عضو جمعیت هلال احمر هستند و از ۱۴ شهرستان، در ۱۳ شهرستان شعبه هلال وجود دارد بطوری که فقط رامیان شعبه ندارد، لذا باید مسئولین این شهر، کمک کنند تا شعبه هلال افتتاح شود.

انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا