مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: متاسفانه در حال حاضر با کمبود مدرسه در گرگان بویژه در منطقه جنوب شهر مواجه هستیم و طی دو سال گذشته این دغدغه را مطرح کردیم.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ سید رضا نظری دوشنبه دهم اردیبهشت ماه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم اظهار کرد: با پیگیری های صورت گرفته ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای مدرسه سازی به استان گلستان اختصاص یافت.

مدیر کل آموزش و‌ پرورش گلستان افزود: علیرغم تخصیص اعتبار قابل توجهی برای ساخت مدرسه در گرگان اما متاسفانه با کمبود زمین مواجه هستیم که همین امر باعث شده است همچنان با چالش کمبود مدرسه در گرگان مواجه باشیم.

وی با اشاره به احیا اردوگاه دانش آموزی در جزیره آشوراده بیان کرد؛ اردوگاه دانش آموزی ما در جزیره آشوراده سال‌ها رها شده بوده که با نگاه ویژه رئیس جمهور در سفر دوم به استان گلستان مقرر شد اردوگاه مذکور به اردوگاه دانش آموزی کشور تبدیل شود و سراسر کشور از اردوگاه دانش آموزی در جزیره آشوراده بهره مند شوند.

نظری با اشاره به رشد ۹۰ درصدی جذب معلم در سال جاری گفت: خوشبختانه امسال با برگزاری آزمون‌های استخدامی و جذب بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ معلم در گلستان، مشکل کمبود معلم در استان مرتفع شد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مسائل مورد توجه آموزش و پرورش بازگشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل است، اضافه کرد: به جد پیگیر بازگشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل در استان هستیم زیرا معتقدیم چنانچه این افراد مورد توجه قرار نگیرند در آینده تبدیل به آسیب اجتماعی خواهند شد.

مدیر کل آموزش و‌ پرورش گلستان در پایان از انتخاب دو معلم نمونه کشوری از استان گلستان خبر داد و افزود: نرگس سادات سجادی از آزادشهر و مرجان ارازیان از مراوه‌تپه به عنوان دو معلم نمونه کشوری از استان گلستان انتخاب شدند.
انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا