رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گرگان گفت: مهاجرت تحصیلی از روستا به شهر ها به عنوان معضل جدی در این شهر محسوب میشود.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ حسن مدرس زاده دوشنبه دهم اردیبهشت در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت روز معلم برگزار شد،اظهار کرد:در شهرستان گرگان حدود ۹۰ هزار و در شهر گرگان ۷۸ هزار دانش آموز در حال تحصیل هستند که سهم هر دانش آموز در همه روستاها و سه شهر سرخنکلاته، قرق و گرگان حدود ۱۴ هزار نفر است که این ارقام نشان از تراکم بالای ۴۰ نفر دانش آموز در هر کلاس است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گرگان افزود: این تراکم کیفیت آموزش و رسیدگی را کمتر می‌کند و عملا فرصت را از معلمان در کلاس های درس می گیرد.

وی گفت: همه بر این باور هستند، که ورود به دوره اول تیزهوشان با وجود فضای رقابتی علمی، عملا تا حدودی قبولی در رشته های درخشان را تضمین می کند و این موضوع باعث مهاجرت تحصیلی از روستاها به شهر گرگان شده است.

وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در شهر گرگان بیان کرد: مهاجرت برای تحصیل یک معضل در مدیریت شهری هم محسوب میشود که ترافیک شهر را دو چندان کرده و آموزش و پرورش با تدابیری از قبیل تقویت مدارس در روستاها، ایجاد زیر ساخت های مناسب ، باید رغبت سکونت در روستا را در خانواده ها ایجاد کند.

مدرس زاده تصریح کرد: سرانه استاندارد آموزشی به ازای هر دانش آموز ۵/۲، در گلستان ۴/۸ و در گرگان ۴/۲ متر مربع است که اگر متوسط هر مدرسه در گرگان دو هزار متر مربع در نظر گرفته شود حدود ۲۲ مدرسه در گرگان کم داریم و عملا کمبود فضای آموزشی بیداد می کند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گرگان خاطر نشان کرد: بیش از ۱۳۰ مدرسه غیر دولتی در گرگان وجود دارد که ۴۰ مورد آن از نظر استحکام بنا تایید نشده و عملا دوران پایان انتزاع استحکام بنا بر طبق بر شاخص نوسازی رسیده است.

وی با توجه به طرح تامین فضای آموزشی به عنوان یک ضرورت در گرگان گفت: در راستای این طرح ساخت چهار مدرسه ۱۲ کلاسه در جنوب گرگان به تصویب رسیده که با هم افزایی همه دستگاه‌های مربوطه تا کنون زمین به این طرح اختصاص داده نشده و فعلا امید ما به مکان مدارس قدیمی است که تخریب و مدرسه جدید با تراکم طبقات ساخته شود.

حسن مدرس زاده رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گرگان در پایان گفت: چهار هزار متقاضی طرح ترمیم نمره، سه هزار و ۳۰۰ دانش آموز مقطع دهم، سه هزار و ۳۰۰ دانش آموز مقطع یازدهم و سه هزار و ۴۰۰ دانش آموز مقطع دوازدهم مشمول اجرای امتحانات نهایی در شهرستان گرگان هستند که ۱۹ حوزه امتحانی نهایی برای آن‌ها یش‌بینی شده است.
انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا