مدیرکل پشتیبانی امور دام استان گلستان گفت: در تامین نهاده و عرضه فرآورده مشکلی نداریم و خرید مازاد را به هر میزان خریداری خواهیم کرد و در بازار صنعت طیور در وضعیت ثبات به سر می‌بریم .

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ محمد رضا جامی روز شنبه ۲۸ مرداد در قرارگاه خبری شهید همدانی اظهار کرد: طی سال گذشته ۱۴۰۰ میلیارد تومان نهاده در سطح استان توزیع شد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان گلستان با اشاره به اینکه عملکرد پشتیبانی امور دام در این دو سال بیش از عملکرد چهار ساله دولت قبل بود، افزود: طی دو سال گذشته ۶۲۰ هزار تن نهاده دامی به عنوان ذخایر استراتژیک در استان تامین شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت ۱۷ هزار و ۸۰۰ تن فرآورده دامی تامین شد.

وی بیان کرد: گلستان در حوزه نهاده به عنوان معین استان های همجوار در نظر گرفته شده است بنابراین به لحاظ پدافند غیر عامل نقطه امنی محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت ذخیره سازی بالای ۱.۵ میلیون تن گندم را دارد، بیان کرد: سعی می کنیم از ظرفیت و امکانات ذخیره سازی خوبی که در استان داریم بهره مند شویم و در حال رایزنی و تامین نهاده ها برای پایداری تولید در استان هستیم.

جامی با اشاره به تنظیم بازار اظهار کرد: در تامین نهاده و عرضه فرآورده مشکلی نداریم و خرید مازاد را به هر میزان خریداری می کنیم.

وی مدعی است بازار صنعت طیور با ثبات مواجه است و با کمبود در بازار مواجه نیستیم.

مدیرکل پشتیبانی امور دام گلستان در پایان بیان کرد: گردش نقدینگی در فرآورده های دام و طیور و فرآورده های استان در سال گذشته دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا