استاندار گلستان گفت:من معتقدم تا زمانی که قوانین در چابک‌سازی مدیریتی ناقص است، نباید دست استانداران را در انتصاب دستیاران بست.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ علی محمد زنگانه شامگاه چهارشنبه ۱۴ تیر در همایش حکمرانی استانی؛ چالشها و الزامات با حضور حجت الاسلام خسروپناه دبیر شورای انقلاب فرهنگی کشور، اظهار کرد: در هفته دولت کل روستاهای استان متصل به شبکه ملی اطلاعات وصل خواهد شد و تمامی شهرهای استان در سال جاری به فیبر نوری مجهز خواهند شد.

وی افزود: با اقدامات انجام شده، در سفر دوم ریاست جمهور به گلستان جشن احیای ۱۰۳ واحد تعطیل و نیمه تعطیل جشن گرفته خواهد شد.

استاندار گلستان تصریح کرد: در تمرکز‌زدایی تسهیلات تبصره ۱۶ در استان اختیارات تسهیلات را تا سقف ۵ میلیارد تومان به فرمانداران واگذار شده در صورتی که در گذشته متاسفانه به دلیل تصمیمات تمرکزی در استان برخی از شهرستان‌ها از این تسهیلات محروم بودند.

زنگانه ادامه داد : به مدیرکل حوزه استاندار اعلام کردم که پیگیر اعلام دارایی مدیران استان در سامانه بوده و تمام مدیران باید به این اصل پایبند باشند.

وی افزود: در ساختمان استانداری گلستان اضافه بی‌کاری به کسی پرداخت نخواهد شد بلکه اضافه کار بر اساس عملکرد و خدمت به مردم پرداخت خواهیم کرد و این امر باید در تمام دستگاههای اجرایی نهادینه شود.

استاندار گلستان با اشاره به برگزاری دوره های توانمند سازی مدیران استان اظهار داشت : تعداد قالب توجهی از افرادی که در دوره مدیریتی حکمرانی استانی حضور پیدا کردند حاصل شناسایی نیروها در جبهه‌های مردمی است.

زنگانه در واکنش به ابطال احکام دستیاران استاندار تصریح کرد : انتصاب این دستیاران تحول چشمگیری در تسریع اجرای برنامه‌ها و اقدامات داشت که متاسفانه در مسیری ناراحت کننده این احکام توسط دستگاه‌های نظارتی لغو شد.

وی افزود : من معتقدم تا زمانی که قوانین در چابک‌سازی مدیریتی ناقص است، نباید دست استانداران را در انتصاب دستیاران بست.

استاندار گلستان اظهار داشت: افتخار می‌کنیم سن مدیریتی در استان ۱۰ سال کاهش پیدا کرده و ۱۴ درصد مسئولیت‌ها به بانوان سپرده شده و‌ تلاش داریم این عدد به ۲۰ درصد برسد.

زنگانه تاکید کرد: تمام مصوبات کارگروه‌ها و کمیته‌ها و کمیسیون‌ها در پنل شفافیت استانداری گلستان بارگزاری می‌شود.
وی ادامه داد: معتقدیم باید به گونه‌ای عمل کنیم که همه مردم از عملکرد ما مطلع باشند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا