ارشد نظامی آجا در شمال شرق کشور و فرمانده قرارگاه منطقه ای نزاجا گفت: امروز ارتش هیچ کمبودی در تجهیزات و تسلیحات نظامی ایران وجود ندارد و بعد از رزمایش های ایران، سران ایالت متحده آمریکا تشکیل جلسه دادند و وحشت آنان را فرا گرفت.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا ؛ سرتیپ رضا آذریان در آیین معارفه و تکریم فرماندهان قدیم و جدید تیپ ۲۳۰ متحرک هجومی شهید اسدالله متاجی گرگان اظهار کرد: ارتش ایران در قبل از انقلاب حافظ منافع ایالات متحده آمریکا و غیر بود و در همان ارتش بزرگانی بودند که با علما ارتباط داشتند و پیام های امام را دریافت می کردند و به خوبی با مردم و امام هم نوا شدند تا انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند.

ارشد نظامی آجا در شمال شرق کشور افزود: بعد از انقلاب استکبار جهانی به دنبال براندازی و تجزیه ایران بود و اتفاقات خاصی در ترکمن صحرا رقم خورد که اولین شهدای این منطقه از ارتش بود.

وی گفت: ضد انقلاب شعار انحلال ارتش را سر می دادند که حضرت امام (ره) جواب این یاوه گویان را داده و ۲۹ فروردین را روز ارتش معرفی کردند و فرمودند «هر کسی می گوید نباید ارتش باشد یک خائن است.»

وی تصریح کرد: در کردستان و در مبارزه با ضد انقلاب ارتش نقش آفرینی کرد زیرا سپاه هنوز به طور کامل ساماندهی نشده بود.

سرتیپ آذریان گفت: در دوران دفاع مقدس، جبهه و خط مقدم اول نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران پای کار بود و حماسه های دیگر در روزهای نخستین جنگ توسط نیروی هوایی و زمینی ارتش خلق شد.

به گفته وی، ارتش هر ساله کارهای بزرگی در ابعاد نظامی انجام می دهد و امروز هیچ وابستگی در بُعد نظامی به کشور های دیگر نداریم.

وی با تاکید به اینکه امروز در ارتش هیچ کمبودی در تجهیزات و تسلیحات نظامی ایران وجود ندارد، بیان کرد: بعد از رزمایش های ایران، سران ایالت متحده آمریکا تشکیل جلسه دادند و وحشت آنان را فرا گرفت.

سرتیپ آذریان تاکید کرد: ارتش در کنار مردم است و در محرومیت زدایی کارهای بزرگی انجام داده است و همچنین در مبارزه با کرونا، امداد رسانی به مردم در سیل گلستان و یخبندان خراسان رضوی خوش درخشید اما این رشادت ها جایی بیان نشد و اگر نبودیم و نبودند شاید اتفاقات طور دیگری رقم می خورد.

وی اذعان کرد: جمهوری اسلامی ایران تجربه دفاع مقدس را در زمانی که تحریم بود و مورد تهدید قرار می گرفت در کارنامه دارد بنابراین دشمنان باید مواظب حرکات، رفتار و ارتباطات خود باشند.

به گفته وی، ما تعداد زیادی شهید داده ایم و قطعا اجازه نمی دهیم به مرزهای ما تعرض شود.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا