مدیر عامل آب منطقه ای گفت: برنامه ریزی شده است امسال دو هزار حلقه از چاه های استان به ویژه چاه هایی که در حریم ضروری چاه های شرب قرار دارند به کنتور هوشمند مجهز شوند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ اولین جلسه صیانت از منابع آب استان در سال جاری، با حضور عابدی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گلستان، ایرج حیدریان مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان و مدیران دستگاه های اجرایی و دیگر اعضا به میزبانی شرکت آب منطقه ای گلستان برگزار شد و در این جلسه بر آینده پژوهشی منابع آب استان برای دهه های آینده تاکید شد.

حیدریان در این جلسه اظهار کرد: ۲۳ درصد از وسعت استان گلستان شرایط آبخوان و حفر چاه را دارد و با توجه به استمرار خشکسالی و کاهش بارش ها همه باید در حفاظت و صیانت از منابع آبی استان تلاش بیشتری کنیم.

وی اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است که برداشت غیرمجاز از چاه‌های مجاز به مراتب بیش از برداشت غیر مجاز از چاه‌های غیرمجاز بوده و با بی‌انضباطی خارج از سهمیه بهره‌برداری شده که متاسفانه آبخوان‌ها را دچار مشکل می کند.

وی بیان کرد: برنامه ریزی شده است امسال دو هزار حلقه از چاه های استان به ویژه چاه هایی که در حریم ضروری چاه های شرب قرار دارند به کنتور هوشمند مجهز شوند.

وی با بیان اینکه تنها ۱۵ هزار هکتار نسق در استان گلستان مجاز به کشت شالی هستند، گفت: جانمایی این ۱۵ هزار هکتار مهم است و این جانمایی توسط دستگاه مربوطه مشخص و برای استان تعیین شود.

وی بیان کرد: الگوی کشت ۴۶ هزار هکتار کشت برنج در استان با توجه به منابع آبی در استان اصلا قابل قبول نیست و باید اصلاح شود.

مدیر عامل آب منطقه ای استان تصریح کرد: عمده چاه های آب شرب استان گلستان با کاهش آبدهی رو به رو هستند و همین موضوع در تامین شرب استان چالش ایجاد می کند.

وی استفاده از  آب های نامتعارف (شیرین سازی آب دریا و چاه های لب شور) و سدها را از روش های مطمئن تر تامین آب شرب در استان نام برد که در حال انجام است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا