رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان گفت:تاکنون هیچ پرونده ابطال وکالت برای وکلای این استان صادر نشده است.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ علی طالع زاری هفتم اسفند ماه درنشست خبری با رسانه ها که به مناسبت هفتاد و یکمین سالگرد کانون وکلا و روز وکیل مدافع برگزار شد، اظهار کرد: کانون وکلای دادگستری گلستان در سال ۱۳۸۶ تاسیس شده و در حال حاضر دارای ده هزار و ۷۲ عضو شامل ۷۳۴ نفر وکیل پایه یک، ۲ وکیل پایه دو و ۳۳۶ کارآموز وکالت است.

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان افزود: در سال ۱۴۰۱ و شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ مجموعا در دادسرای انتظامی ۲۴۱ شکایت و گزارش علیه وکلا به ثبت رسیده که از این تعداد ۱۸۸ مورد منتهی به قرار منع تعقیب، ۱۲ مورد قرار موقوفی تعقیب و ۴۰ مورد تخلف وکلا احراز و کیفر خواست برای آنها صادر شده است.

وی گفت: از مجموع ۴۰ مورد تخلف، ۱۳ مورد منتهی به صدور آرا محکومیت که از این تعداد ۸ مورد مجازات در سه بخش توقیف کتبی و درج در مجله، ۲ مورد تنزیل درجه و ۳ مورد انفصال موقت بوده است و خوشبختانه از سال ۱۴۰۱ تا به امروزحکم ابطال پروانه صادر نشده است.

طالع زاری در ادامه بیان کرد: این کانون در اقدامی نمادین بعد از تصویب قانون تسهیل کسب و کار یک طرح پژوهشی را در شش ماه گذشته مصوب کرده است.

وی خاطر نشان کرد: طی دو سال اخیر سیاست سازش و گذشت، مخصوصا در بحث خانوادگی به وکلا تاکید و در این خصوص کمیسیون میانجی گری تاسیس شد.

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان در پایان گفت: وکالت باید تخصصی شود و ضروری است این موضوع در قانون اصلاح گردد.

انتهای پیام

 

 

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا