استاندار گلستان گفت: در دفاع مقدس فرهنگ خاصی از دفاع به میدان آمد که ناشی از اعتقادات مذهبی و ارزشی بودو یکی از دستاوردهای دفاع مقدس افزایش روحیه خودباوری و اقتدار در کشور بود.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛علی‌محمد زنگانه ۳۱شهریور در مراسم رژه نیروهای مسلح که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای دفاع مقدس افزایش روحیه خودباوری و اقتدار در کشور بود.

وی ادامه داد: تفکر بسیجی که ایدئولوژی پیروزی دفاع مقدس بود، باعث شد فرزندان امام اقتدار و موفقیت بی‌نظیری را رقم زدند.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه رشد فضایل اخلاقی یکی دیگر از دستاوردهای دیگر دوران دفاع مقدس بود، تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس فشارها و نیازها یکی از بهترین فرصت‌ها برای رشد صنایع و واحدهای تولیدی کشور محسوب می‌شد که باعث شد جوانان با خلاقیت‌های متعدد برای رفع نیازهای جامعه دست به اقدامات بزرگ بزنند و این روحیه امروز نیز در کشور حاکم است و جوانان ما دستاوردهای بزرگی را برای کشور به ارمغان آوردند.

وی اضافه کرد: بعد از حمله رژیم بعث عراق، همه فکر می‌کردند همه حرکت‌های نظامی ایران راکد خواهد ماند اما جوانان با عشق ثابت کردند که اسلام پیروز است.

استاندار گلستان تاکید کرد: در اوایل پیروزی انقلاب، دشمنان فروش تسلیحات نظامی به ایران را تحریم می‌کرد اما امروز با پیشرفت‌های عظیم تسلیحاتی و نظامی خیره کننده، خرید تسلیحات از ایران را تحریم می‌کنند.

زنگانه افزود: انگیزه قوی مذهبی، نیرویی بود که مردم ما را به عرصه مصاف با دشمن و دفاع از تمامیت ارضی کشور می‌کشاند.

وی اضافه کرد: در دفاع مقدس فرهنگ خاصی از دفاع به میدان آمد که ناشی از اعتقادات مذهبی و ارزشی بود.

استاندار گلستان گفت: هماهنگی رسانه‌های گروهی با فرماندهان دفاع مقدس در بیان دستاوردها و موفقیت‌های حاصله، یکی دیگر از تجربه‌های رسانه‌ای و سیاسی بود و در دوران دفاع مقدس تجربه‌های بسیار ارزشمندی در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی و نظامی کسب شد.

زنگانه بیان کرد: موفقیت‌های امروز حاصل استفاده از تجربه‌های ارزشمند دوران دفاع مقدس است.

وی بیان کرد: با افتخار اعلام می‌کنم استان گلستان جزء سه استانی است که رشد اقتصادی آن سه درصد است و در بین تنها سه استانی است که حوزه صنعت، معدن، خدمات و کشاورزی با رشد مثبت همراه بوده است.

استاندار گلستان تاکید کرد: مجموع افتتاحیه‌ها و انجام پروژه‌های عمرانی و طرح‌های اقتصادی از هفته دولت تا سفر رییس جمهور بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان است.

زنگانه گفت: تمام تلاش ما در استان گلستان بر این است بتوانیم خدمت صادقانه را برای مردم رقم بزنیم.

لازم به ذکر است در این مراسم از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران در نیروهای مسلح استان گلستان تقدیر و تجلیل شد.

 

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا