عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان گفت: هدف قانون تسهیل که در واقع طرح اصلی آن از طرف رد شدگان آزمونهای وکالت ارائه شده، تضعیف استقلال وکیل است که ما با این قانون در جدال هستیم.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ رضا سلیمانی دوشنبه هفتم اسفند ماه درنشست خبری با رسانه ها که به مناسبت هفتاد و یکمین سالگرد کانون وکلا و روز وکیل مدافع برگزار شد، اظهار کرد: در شغل وکلا محدودیت های وجود دارد که اجرای این وظیفه  را دچار اختلال می کند.

عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان افزود: اگر وکیلی استقلال لازم و آزادی عمل در کار خود را نداشته باشد، از نظر ما این فرد فقط اسم وکیل را یدک می کشد.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای همسایه به وکیل محامی یعنی حمایت کننده می گویند، بیان کرد: در یک محاکمه تمامی عوامل از قبیل قاضی، مامور انتظامی، انتظامات و غیره وابسته به دولت هستند و وکیل تنها کسی که به عنوان نماینده مردم در محاکمه نظارت دارد و در واقع بازرس قوه قضاییه است که اجرای قانون را تذکر می دهد.

سلیمانی گفت: استقلال و آزادی عمل وکیل، نقش اساسی در اجرای درست وظیفه اش دارد که این موضوع به موکلین وی بر می گردد و حقوق موکلین در معرض قضاوت و محاکمه قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: وضعیت کاری وکلا با خبر نگاران مشابه است.

وی با توجه به جدی گرفتن استقلال وکیل از طرف مردم بیان کرد: وکیل باید حمایت کننده باشد و موکل هم باید به آزادی عمل وکیل در دفاع از خود توجه و باور داشته باشد.

سلیمانی در ادامه بیان کرد: ظاهراً افرادی که دارای قدرت و امکانات هستند با استقلال وکیل مشکل دارند.

عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان در پایان گفت: هدف قانون تسهیل که در واقع طرح اصلی آن از طرف رد شدگان آزمونهای وکالت ارائه شده، تضعیف استقلال وکیل است که ما با این قانون در جدال هستیم و باید بدیهیات را ثابت کنیم.

انتهایپیام

 

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا