معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر گلستان از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی کاروان سلامت پزشکان و پیراپزشکان داوطلب به ۱۳۶ نفر از عشایر منطقه چوپان جیق گنبدکاووس همزمان با دهه فجر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا ؛ محمد حسین ییلاقی اظهار کرد: توجه ویژه انقلاب اسلامی ایران از ابتدای پیروزی رسیدگی به امور محرومان بوده است و جمعیت هلال احمر هم با رسالت حمایت از زندگی و سلامت انسان ها این موضوع را جزو اولویت های اصلی کار قرار داده و با توجه ویژه به سومین قشر جامعه پس از جوامع شهری و روستایی به ارائه خدمات اقدام کرده است.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر گلستان افزود: در همین راستا همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر، کاروان سلامت هلال احمر خدمات بهداشتی و درمانی به منطقه عشایری «چوپان‌جیق» در گنبدکاووس اعزام شد.

وی اظهار کرد: در کاروان سلامت هلال احمر استان با بهره مندی از ظرفیت داوطلبی یک پزشک عمومی، یک متخصص قلب و عروق، یک فوق تخصص اطفال، یک پزشک داروساز، یک ماما، یک پرستار و یک روانشناس، ۱۳۶ نفر از عشایر مراجعه کننده ویزیت شدند و دارو و اقلام بهداشتی رایگان به مبلغ تقریبی ۱۵۰ میلیون ریال دریافت کردند.

به گفته ی ییلاقی در این کاروان، کمک های اولیه به مردم آموزش داده شد و اعضای تیم سحر جوانان با اجرای برنامه های فرهنگی، ایستگاه و بازی های کودکانه فضایی شاد را برای کودکان عشایر که عمدتا عشایر کرمانج استان های خراسان شمالی و گلستان بودند، فراهم کردند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا