سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرگان از پرداخت 21 میلیارد و 900 میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع دستی شهرستان گرگان در سال 1402 تا کنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا ؛ رضا غیاثی زاده اظهار کرد: از ابتدای سال جاری  تعداد ۳۸ هنرمند صنایع دستی که پرونده مشاغل خانگی آنها توسط کارشناسان این اداره به بانک های عامل معرفی شده بودند تسهیلات خود را دریافت نمودند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرگان افزود: این تعداد پرونده مربوط به هنرمندان صنایع دستی گرگان که به صورت انفرادی در کارگاه شخصی و به صورت خانگی مشغول فعالیت هستند بوده است.

وی با بیان اینکه همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۵ هنرمند دیگر نیز جهت اخذ تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند، اظهار داشت: پس از طی مراحل از این ۱۵ پرونده به تفکیک ۹ هنرمند تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی و ۶ هنرمند تسهیلات ۱ میلیارد ریالی دریافت خواهند کرد.

غیاثی زاده افزود: با پرداخت تسهیلات به این ۱۵ پرونده جمع تسهیلات پرداختی مشاغل خانگی شهرستان گرگان تا کنون در سال ۱۴۰۲ به ۳۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خواهد رسید .

او با اشاره به تنوع رشته های صنایع دستی در شهرستان گرگان بیان داشت: راه‌اندازی کارگاه های خانگی و غیر خانگی معرق، بافتنی سنتی، رودوزی های سنتی، عروسک بافی ماسوله، سفالگری و … از اشتغال های ایجاد شده در بخش صنایع دستی از طریق اعطای این تسهیلات در شهرستان گرگان بوده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرگان در پایان گفت : در صورت وجود متقاضی و مراجعه به این اداره جهت دریافت تسهیلات روند معرفی به بانک ادامه خواهد داشت و هنرمندان صنایع دستی شهرستان گرگان می توانند جهت تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات به واحد صنایع دستی این اداره مراجعه نمایند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا