مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از برگزاری ۲۱۰ برنامه طی هفته کار و کارگر در گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ حسینعلی خواجه مظفری در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان که به مناسبت هفته کار و کارگر برگزار شد، اظهار کرد: همه ساله از (۵ تا ۱۱) اردیبهشت هفته کار و کارگر نامگذاری شده است، که امسال به همین مناسبت ۲۱۰ برنامه متنوع ،شامل ۱۵ برنامه شاخص در گلستان برگزار می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: اعزام ۲۳ کارگر برای دیدار مقام معظم رهبری، دیدار با استاندار، نماینده ولی فقیه و مسئولین استانی، شرکت در نماز جمعه و غبار رویی مزار شهدا،دیدار با خانواده های معزز شهدای کارگری، دیدار با خانواده کارگران و کارگران آسیب دیده ازجمله برنامه های این هفته است.

وی با اشاره به اینکه کارگران مظلوم ترین قشر جامعه هستند، بیان کرد: کمتر متولی به کارگری که در حین کار آسیب دیده ، توجه میکند، لذا در برنامه های آتی عیادت از کارگران آسیب دیده و کمک به مشکلات آنها را خواهیم داشت.

وی گفت: از دیگر برنامه های این هفته برگزاری جشن ها و همایش های کارگری، افتتاح پروژه های خدماتی، تولیدی و نمایشگاهی، برنامه های امید آفرینی و جهاد تبیین، اردوی راهیان پیشرفت است.
وی با اشاره به زمان بر بودن صدور مجوز کاریابی تصریح کرد: در حال حاضر صدور مجوز طی یک هفته انجام می شود.

خواجه مظفری در ادامه بیان کرد: حدود ۹۰ درصد کارگاه ها و کارفرمایان به مناسبت هفته کار و کارگر مراسمات مختلفی از قبیل تجلیل از کارگران برتر و نمونه را برگزار می کنند.

وی با توجه به طولانی بودن مدت زمان رسیدگی به پرونده ها، تصریح کرد: در گذشته زمان رسیدگی خیلی طولانی بود، اما در حال حاضر به ۱۶ روز رسیده، و طی ارزیابی های انجام شده، گلستان در مدت رسیدگی به پرونده های شکایات رتبه سوم را کسب کرده است.

این مقام مسئول یادآور شد: در گلستان مرکز تحقیقات و تعلیمات فنی حفاظت بهداشت کار شمال کشور، برای آموزش های عمومی و تخصصی مربوط به تعاون فعالیت دارد و تا کنون حدود ۵۰ میلیارد تجهیزات آزمایشگاهی در آن تزریق شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در پایان گفت: در سال ۱۴۰۲ چهار شاخص در روابط کار شامل، کسب آرای کشوری، کسب رتبه سوم در مدت زمان رسیدگی به پرونده ها،کسب گزارش تحقیق برتر در کشور، کاهش حوادث ناشی از کار به میزان ۳۱ درصد رخ داد.
انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا