طبیعت استان گلستان بسیار زیباست و آبشار کبودوال علی آباد کتول یکی از دیدنی ترین جلوه های آن است، که در ۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان علی آباد کتول واقع شده است

به گزارش گلستان رسا از گرگان: طبیعت استان گلستان بسیار زیباست و آبشار کبودوال علی آباد کتول یکی از دیدنی ترین جلوه های آن است، که در ۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان علی آباد کتول واقع شده است

آبشار کبودوال نام یکی از جاذبه های معروف استان گلستان است که در سفرتان به این خطه دیدنش را نباید از دست بدهید؛ آبشاری تماشایی که در دامنه کوه هارون و در اعماق دره ای جنگلی  قرار دارد که برای رسیدن به آن باید یک مسیر سنگفرش و پلکانی با حدود ۳۲۰ پله را در دل جنگل را پشت سر بگذارید. البته این مسیر خیلی دشوار نیست و با یک پیاده روی سبک به آبشار خواهید رسید.

این آبشار تا چند سال پیش با وجود اینکه هیچ امکاناتی نداشت هم یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری برای دوستداران طبیعت به شمار می رفت، اما امروزه با وجود امکانات گردشگری قابل قبولی که در آن برای رفاه مسافران درنظر گرفته شده است، بسیاری از علاقه مندان را به سوی خود جذب کرده است.

خوب است بدانید آب این آبشار قابل شرب است و از چشمه هایی در کوه هارون با ارتفاع ۱۷۸۰ متر می آید.

لذت بردن از زیبایی های مسیر رانندگی و پیاده روی: شاید بهترین چیزی که در بازدید از آبشار کبودوال می توانید از آن لذت ببرید، مسیر زیبای رسیدن به آبشار است.

آبشار کبودوال تنها آبشار خزه ای و زیباترین آبشارهای ایران است که با قرار گیری آبشار در میان دره ای جنگلی، مناظر بی بدیلی را به رخ می کشد.

  • منبع خبر : گلستان رسا