مدیر کل کمیته امداد استان گلستان از پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی دو هزار و ده مددجوی گلستانی با هدف توانمند سازی و بهره مندی از مستمری بازنشستگی توسط کمیته امداد استان درسال۱۴۰۲ پرداخت شد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ عیسی بابائی اظهار کرد: بیمه تامین اجتماعی ۲۰۱۰مددجوی تحت حمایت این نهاد در سال ۱۴۰۲ با تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان برای بهره مندی از مزایای بیمه بازنشستگی ،فوت و از کار افتادگی پرداخت شد.

مدیر کل کمیته امداد گلستان  با اشاره به گسترش چتر حمایتی کمیته امداد برای مددجویان افزود: دو گروه از مددجویان شامل زنان سرپرست خانوار و مجریان طرحهای اشتغال و خود کفایی در حال حاضر از این خدمت بهره مند می شوند که براین اساس زنان با شرایط سنی بالای ۵۵ سال و آقایان بالای ۶۰ سال  در صورت داشتن  حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه ، مستمری بگیر تامین اجتماعی و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می شوند.

وب گفت:  ۷۵۱ نفرازابتدای شروع طرح، بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی شده اند، که ۲۹۵ نفراز آنها مربوط به خرید سنوات بیمه می باشد.

وی در ادامه بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ ، حق بیمه تامین اجتماعی یک هزار و ۷۷۰ زن سرپرست خانوار و ۲۴۰ مجری طرح اشتغال تحت حمایت کمیته امداد واریز شده است.

بابائی با اشاره به نگاه بلند مدت این نهاد به منظور توانمند سازی مددجویان تصریح کرد: در سه ماهه پایانی  سال ۱۴۰۲ طبق سهمیه مرکز تعداد ۶۲۹ نفر زن سرپرست خانوار ۴۴ تا ۴۹ سال جهت بیمه به سازمان تامین اجتماعی معرفی و حق بیمه ایشان پرداخت شده است و ضمنا بابت ۴ نفر از مددجویانی که قبلا خودشان سابقه بیمه پردازی کمتر از  ۱۰ سال داشته و در حال حاضر به سن بازنشستگی رسیده اند مبلغ ۴۳ میلیون تومان بصورت بلاعوض بمنظور خرید سنوات، جهت دریافت مستمری بازنشستگی پرداخت شد.

وی خاطر نشان کرد :بیمه های اجتماعی به عنوان یکی از اساسی ترین برنامه های این نهاد برای تامین امنیت اقتصادی مددجویان است که تضمین کننده آسایش و رفاه این افراد در آتیه را فراهم می نماید.

مدیر کل کمیته امداد گلستان در پایان گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴۲ نفر از بیمه شده گان شامل ۱۱۰ نفر از زنان سرپرست خانوار و ۳۲ نفر از مجریان طرح اشتغال و خودکفایی  که دارای سوابق بالای ۱۰سال بیمه پردازی از سوی امداد بوده و به سن بازنشستگی رسیده اند، جهت برقراری مستمری به سازمان تامین اجتماعی معرفی و از چرخه حمایت امداد خارج شده اند.
انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا