در بازدید رئیس کل دادگستری گلستان از زندان گرگان، ۲۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی با کمکهای خیران و ستاد دیه و گذشت شاکیان آزاد شدند.  

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛حیدر آسیابی در بازدید از زندان گرگان  اظهار کرد :۲۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی با کمکهای خیران و ستاد دیه و گذشت شاکیان آزاد شدند بدهی این مددجویان ۱۶ میلیارد تومان بود که شاکیان ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان این مبلغ را، بزرگوارانه بخشیدند.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: بقیه این مبلغ هم با کمک خیرین و ستاد دیه استان و بخشی هم توسط خود مددجویان از طریق تسهیلات پرداخت شد.

وی گفت: یکی از  مددجویان آزاد شده از سال ۱۳۹۴ تاکنون به علت ناتوانی در پرداخت بدهی در زندان بود که شاکی پرونده  علاوه بر بخشش بیش از ۳ میلیارد تومان از طلب خود،  اقساط بازپرداخت تسهیلات برای تسویه مانده طلب که برعهده زندانی بود را نیز متقبل شد.

آسیابی در ادامه بیان کرد: در حاشیه این بازدید  مقدمات آزادی  ۸ مددجوی دیگر هم با تلاش اعضای شورای حل اختلاف فراهم شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون خیرین ۱۱ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کمک کرده اند، گفت:  هم اکنون ۱۳۰ مددجو ناتوان از پرداخت بدهی و دیه در زندان‌های استان، چشم انتظار کمک خیران هستند.

از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۱۰ زندانی جرایم غیرعمد با گذشت شاکیان و کمکهای خیران و ستاد دیه و پادرمیانی شورای حل اختلاف از زندان، آزاد شده اند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا