رییس کمیته کارگری و کارآفرینی از ثبت بیش از ۲۵ هزار نفر به میزان تعهد امسال در سامانه رصد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ حسین خواجه مظفری یکشنبه ۸ بهمن در گروه خبری فجر گلستان، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ تعهد اشتغال استان بیش از ۳۰ هزار شغل و بیش از ۲۵ هزار نفر در سال جاری  بود که به میزان تعهد امسال در سامانه رصد ثبت شده است که در حال راستی آزمایی این اشتغال ها هستیم.

رییس کمیته کارگری و کارآفرینی افزود: نرخ بیکاری گلستان از ۹/۵  به ۹/۲ درصد دارای کاهش  و نرخ مشارکت اقتصادی از دی ماه سال قبل تا کنون از ۳۸/۱ درصد به ۴۰/۴ ارتقا یافته است.

وی گفت: خوشبختانه تا به امروز از طریق سامانه جستجوی شغل در گلستان هزار و ۲۷۶ نفر بکار گرفته شده اند و در این سامانه پنج هزار و ۴۰۳ کارجو و ۹۱۹ کارفرما ثبت نام کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته از ۳۱ هزار شغل ایجاد شده بیش از ۱۸۵۰۰ بیمه شده قطعی داشته ایم.

خواجه مظفری در ادامه گفت: در دهه فجر امسال ۱۲۰ برنامه متنوع برگزار می شود که در کنار آن  ۱۰ طرح تعاونی در استان افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: طرح کالابرگ الکترونیک ۱۶ قلم کالای اساسی را شامل می شود و افراد می توانند علاوه بر یارانه مبلغ ۱۲۰ هزار تومان اضافه خرید کنند.

رییس کمیته کارگری و کارآفرینی در پایان گفت: ۴۳ تعاونی صادرات محور در گلستان که اقلام خود را به ۱۸ کشور صادر می کنند وجود دارد که  در سال گذشته ۲۲ میلیون دلار  صادرات و در سال‌جاری نیز تا کنون این رقم به ۱۳.۶ میلیون دلار رسیده است.

انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا