مشاور ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: کارگاه های قرآنی به صورت جدی در کانون های فرهنگی هنری مساجد دنبال می شود و در چند ماه آینده ۲هزار و بیست پایگاه قرآنی در سراسر کشور افتتاح خواهدشد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسبه گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ آیین تودیع و معارفه مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گلستان برگزار شد.

در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام روح‌الله رهبری مشاور ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برگزار شد از خدنات ۱۸ ساله مهدی بیکی تقدیر و حجت الاسلام سیدمحمدحسینی به عنوان مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان گلستان معرفی شد.

حجت الاسلام رهبری در این مراسم اظهار کرد: کارگاه های قرآنی به صورت جدی در کانون های فرهنگی هنری مساجد دنبال می شود و در چند ماه آینده ۲۰۲۰ پایگاه قرآنی در سراسر کشور افتتاح خواهدشد.

مشاور ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با اشاره به راه‌اندازی مدرسه تئاتر شبستان، همچنین افزود: آموزش سرودهای فاخر در مساجد با قوت در حال انجام است.

وی با تاکید بر توجه به توسعه کمی کانون ها تصریح کرد: کانون‌های خواهران در حال توسعه بوده و در آستانه ولادت حضرت زهرا (س) بیش از هزار کانون فرهنگی هنری مساجد برای بانوان افتتاح خواهد شد.

حجت الاسلام رهبری گفت: کانون ها نهاد غیر دولتی هستند که اعتبار آنها برگرفته از بودجه های فرهنگی دستگاه ها و شهرداری ها است که امیدواریم این حق مسلم بچه‌ های مسجدی استیفاء شود اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

در ادامه مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان گلستان اظهار کرد: ۱۸ سال پیش ۵۴ کانون مساجد وجود داشت اما امروز تعداد ۸۲۸ کانون فرهنگی و هنری در سامانه به ثبت رسیده است و ۴۶ کانون خواهران هم به سامانه اضافه خواهد شد.

مهدی بیکی افزود: از این تعداد ۵۲۰ کانون در مساجد شیعه و ۲۹۸ کانون در مساجد اهل سنت دایر است که بیش از ۶۸ درصد این مراکز در روستاها قرار دارد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا