رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: در هفته دولت بیش از ۶۱ پروژه با اشتغالزایی بیش از ۴۰۰ نفر و با اعتبار ۳۷۶ میلیارد تومان در بخش کشاورزی استان افتتاح شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان رسا ؛ محمد برزعلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان  در نشست خبری با جمعی  از خبرنگاران اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی  یکی از بخش های مهم تصمیم گیری در حوزه های تولیدی و صنعتی در استانهای شمالی محسوب میشود .

‌وی افزود: در هفته دولت بیش از ۶۱ پروژه با اشتغالزایی برای ۴۰۰ نفر و با اعتبار ۳۷۶ میلیارد تومان در بخش کشاورزی استان افتتاح شده است.

‌وی افزود: این فعالیت ها در حوزه مرمت و لایروبی آببندان ها، استقرار سامانه های نوین آبیاری، انتقال آب کشاورزی با لوله، تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری، احداث شبکه های زهکشی و بازسازی و نوسازی شبکه های قنات بوده است.
‌برزعلی اضافه کرد: اقدام به تکمیل شبکه آبیای در روستاهای وحدت و رسالت، افتتاح مرغداری های بیش از ۳۰ هزار قطعه در استان و سایر فعالیت ها از جمله ارائه خدمات نهاده ای برای محصولات زراعی از دیگر اقدامات بوده است.

‌وی همچنین بیان داشت: امسال بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان گلستانی خریداری شد و همچنین جهش بسیار خوبی (۷۰ درصد) را در قیمت تضمینی کلزا شاهد بودیم که به صورت توافقی با بخش خصوصی خریداری شد.

‌وی گفت: گلستان با ارسال ۳۸۷ تن گوشت گرم مرغ به تهران در رتبه اول قرار دارد.

‌برزعلی درحمایت از صنایع گفت: از صنایع با فناوری های بالا در حوزه کشاورزی حمایت خواهیم کرد.

‌رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت : این سازمان با توجه به تاکید استاندار در مورد صدور مجوزهای بی نام تمرکز خاصی به  شهرک های گلخانه ای کرده است که اقدامی موثر در تولید محصولات و استقرار صنایع کشاورزی در شهرک های کشاورزی محسوب میشود .

‌ وی با اشاره به ایجاد اشتغال ۵ هزار نفری جهاد کشاورزی در استان گفت: بیش از ۱۰۰۰ میلیارد پروژه از جمله ارائه تسهیلات برای خرید کمباین، تراکتور، پرورش میگو و ماهیان سردابی و غیره در نظر گرفته شده است.

‌وی خاطرنشان کرد: از طریق طرح های توجیهی که میزان اشتغال نیز در آن بررسی می شود، مجوزهای مختلف و همچنین حوزه صنایع تبدیلی تکمیلی برای افراد اشتغال ایجاد می شود.

‌برزعلی متذکر شد:  طبق تعهد جهاد کشاورزی برای  اشتغال  ۵هزار تا کنون دو هزار و۴۰۰نفر در گلستان اشتغال به کار شده اند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا