رئیس مرکز حل اختلاف گلستان از آغاز بکار شورای حل اختلاف در شهر قرق استان خبر داد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ احمد جعفری در مراسم آغاز به‌ کار شورای حل اختلاف قرق، اظهار کرد: سیاست قوه قضاییه کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی و استفاده حداکثری از ظرفیت شورای حل اختلاف برای صلح و سازش است و به همین منظور به دنبال توسعه شعب صلحی برای حل و فصل اختلافات در استان گلستان هستیم.

رئیس مرکز حل اختلاف گلستان افزود: از این پس بخشی از پرونده های بخش بهاران و همچنین پرونده‌هایی که یک طرف آن از شهروندان قرق باشد، به این شعبه ارجاع خواهد شد.

جعفری اظهار کرد: امیدواریم اعضای این شورا در حل و فصل اختلافات خوب عمل کنند و دست‌کم ۸۰ درصد پرونده‌های ارجاع شده به این شعبه به مرحله طرح دعوی در دادگاه نرسد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری گلستان افزود: کاهش هزینه‌های دادرسی و زمان رسیدگی از مزایای بررسی پرونده‌ها در این شعبه صلحی است.

مرتضی اسعدی، رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب و رئیس شورای حل اختلاف مرکز استان نیز در این مراسم اظهار کرد: مدت‌هاست راه‌اندازی این شعبه صلحی را دنبال می‌کنیم که خوشبختانه با پیگیری رئیس کل دادگستری استان شاهد افتتاح این شعبه هستیم.

اسعدی خاطرنشان کرد: اعضای این شعبه ۲ نفر هستند که از بین کارکنان شورای حل اختلاف گرگان که ساکن شهر قرق انتخاب شده‌اند و تا در اختلافات بین مردم منطقه، پادرمیانی کنند و تا جایی‌که ممکن است در همین شعبه اختلافات طرفین را حل و فصل کنند.

انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا