مدیر کل بنیاد مسکن گلستان از افتتاح و کلنگ زنی ۱۵۰۰ واحد مسکن روستایی خبر داد و گفت: یک هزار واحد آغاز عملیات اجرایی و ۵۰۰ واحد هم با ارزش ۶۷۵ میلیارد کلید می خورد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ سید محمد حسینی ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ به مناسبت چهل و پنجمین سالروز تاسیس بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از فعالیتها و اقدامات بنیاد مسکن تهیه طرح هادی در توسعه روستایی است، که در این راستا از مجموع ۹۳۳ روستا، برای ۱۰۰ درصد آن طرح هادی تهیه شده و باید برای بیش از ۶۰ روستای زیر ۲۰ خانوار هم طرح هادی تهیه شود.

وی با اشاره به بازنگری طرح های هادی بعد از ۱۰ سال گفت: طرح های هادی برای افق ده ساله تهیه میشوند و بالغ بر ۶۳۰ روستا در استان برای بار دوم بازنگری شده و حدود ۳۱۳ روستا باید بازنگری شود که با توجه ویژه دولت سیزدهم، ظرف دو سال آینده این تعداد روستا هم بازنگری می شوند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان افزود: در استان گلستان بالغ بر ۶۰ درصد از روستا ها بالای ۱۰۰ درصد خانوار دارند، بطوری که میانگین کشوری حدود ۴۰ درصد است و نشان از رشد و توسعه مسکن روستایی در این استان دارد.

حسینی تصریح کرد: گلستان به لحاظ درصدی دومین استان پرجمعیت کشور بعد از سیستان و بلوچستان است که حدود ۴۷ درصد جمعیت آن روستایی است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان یادآور شد: یکی از اهداف اصلی این بنیاد بازنگری سالانه ۱۰ درصد روستاهای استان است و از مجموع روستاهای بالای ۲۰ خانوار ۹۳ روستا جزو تکالیف است که طی دو سال گذشته بیش از دستورالعمل، اقدامات صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: اقدامات در هفته بنیاد افتتاح ۲۷۰ طرح و پروژه عمرانی با ارزش ۱۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، افتتاح و کلنگ زنی ۱۵۰۰ هزار واحد مسکن روستایی که یک هزار واحد آغاز عملیات اجرایی و ۵۰۰ واحد هم با ارزش ۶۷۵ میلیارد کلید می خورد.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان در پایان گفت: تغییر ۵۰۰ جلد سند مالکیت روستایی، واگذاری ۵ هزار قطعه زمین به واجدین شرایط از دیگر اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و در مجموع طرح ها و پروژه های عمرانی بنیاد مسکن با اعتبار ۷۸۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ثبت شده که ۹۳ هزار خانوار گلستانی از این خدمات بهره مند خواهند شد.
انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا