فرماندار کلاله گفت :از مجموع ۴۹۰پروژه ۹۷ پروژه با ۱۴۷ میلیارد و ۶۱۰ میلیون اعتبار جزو پروژه‌های عمرانی وزیربنایی و ۳۹۲ طرح اقتصادی با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد و ۸۶۰ میلیون است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ فرهاد شیبک، فرماندار کلاله در قرارگاه خبری شهید همدانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:آغاز عملیات اجرایی احداث جایگاه سوخت فرودگاه کلاله با ۴۵ میلیارد تومان اعتبار، بهره برداری از خط انتقال آب از چشمه آق سو به مخزن شهر کلاله با ۱۴ میلیارد تومان اعتبار، تکمیل رینگ گازرسانی شهرکلاله با ۷.۵ میلیارد تومان، اجرای طرح‌های گردشگری و اقامتگاه‌های بومگردی با ۱۱ میلیارد و ۸۲۵ میلیون تومان، حفر تجهیز و برق‌رسانی یک حلقه چاه با ۶.۵ میلیارد تومان و بهره برداری از آزمایشگاه مرکزی سل و مرکز جامع خدمات سلامت شهری ۲ کلاله با ۲ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان و اجرای پروژه‌های عمران شهری با ۳ میلیارد تومان اعتبار از مهم‌ترین پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی در هفته دولت امسال است.

وی افزود :در سفر رئیس‌جمهور به گلستان ۲۹۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های عمرانی اختصاص یافت و همچنین ۷۷۴ میلیارد تومان در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه و بانکی ره‌آورد این سفر برای شهرستان کلاله بوده است.

وی همچنین بیان کرد : تکمیل جایگاه سوخت‌رسانی فرودگاه کلاله با اختصاص ۴۵میلیارد تومان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های زیربنایی در این شهرستان است و مقرر شد ۲۵ میلیاردتومان اعتبار توسز شرکت فرودگاه‌ها و ۲۰ میلیاردتومان از طریق وزارت نفت تامین شود. خوشبختانه این اعتبار ابلاغ شد و عرصه مربوط به جایگاه سوخت را تحویل دادیم و طرح اولیه طراحی خواهد شد و در هفته دولت آن را کلنگ زنی خواهیم کرد.

شیبک گفت :کلاله یکی از قطب‌های اقتصادی استان است و جزو شهرستان‌هایی است که ۶۵ درصد جمعیت آن روستایی و ۳۵ درصد آن شهری بوده که از متوسط استانی هم بالاتر است. ۸۲ درصد جمعیت شهرستان در مشاغل مرتبط با کشاورزی فعال هستند. این شهرستان ۶۸ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و قطب غلات و دانه‌های روغنی است و در سال زراعی جاری رتبه اول تولید گندم را داشتیم و بیش از ۱۷۰ هزار تن محصول در این شهرستان تولید شد. همچنین ۱۶ هزارتن کلزا در این شهرستان تولید شد که بیش از ۴۰ درصد تولید کلزای استان را به خود اختصاص داده است. وجود ۹۰ هزار راس دام سبک و سنگین که سبب شده در تولید گوشت قرمز نقش مهمی داشته باشد.

وی اضافه کرد :برای تکمیل پل‌ها و راه‌ها ۶۰ میلیارد تومان به ویژه در محور کلاله مراوه تپه پیش بینی شد. همچنین برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و پیشگیری از سیلاب‌ ۶۴ میلیاردتومان اعتبار در نظر گرفته شد.

فرماندار کلاله تاکید کرد:برای تکمیل و ایجاد زیرساخت‌های شهرک صنعتی ۱۳ هکتار زمین را به ناحیه صنعتی دهنه با ۸.۵ میلیارد تومان اضافه کردیم و امسال ۱۲ هکتاردیگر زمین برای توسعه این شهرک خریداری خواهیم کرد.

وی بیان کرد:حدود ۱۲ روستا در شهرستان کلاله به صورت سیار و با تانکر آبرسانی می‌شود. پارسال ۲۰ میلیاردتومان برای توسعه آبرسانی روستاها داشتیم وامسال این اعتبارات به ۱۲۰ میلیارد تومان در قالب طرح جهاد آبرسانی رسید.

وی عنوان کرد :یکی از طرح‌های اساسی و زیرساختی که زمین آن نهایی شده است احداث نیروگاه ۲۵‌مگاواتی سیکل ترکیبی با ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است که موافقت آن گرفته شد.
فرماندار کلاله در پایان یادآور شد:در طرح نهضت ملی مسکن با همراهی و کمک بنیاد مستضعفان و تلاش استاندار موفق شدیم ۵۸ هکتار از عرصه های بنیادمستضعفان را به شهر کلاله الحاق کنیم که می‌تواند علاوه بر کلاله نیاز دیگر شهرهای شرق استان را تامین کند. همچنین ۴۲۵ هکتار از اراضی ملی در ۶۳ روستا برای تامین مسکن روستایی تحویل بنیاد مسکن شده است

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا