مدیر کل شیلات گلستان از افتتاح پروژه های بیش از ۱۵ میلیاردی شیلات طی دهه فجر در گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان: اسماعیل جباری چهارشنبه ۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ در نشست خبری فجر گلستان، اظهار کرد: بیش از ۱۵ میلیارد تومان پروژه شیلات در دهه فجر سال جاری افتتاح خواهد شد.

مدیر کل شیلات گلستان افزود: با توجه به هدف گزاری ۱۰۰۰ تنی در سال گذشته برای اولین بار ۳۰۰ تن ماهی در قفس پرورش یافته است.

جباری در ادامه بیان کرد: در سایت پرورش میگو گمیشان با تولید ۳ هزار و ۷۰۰ تن میگو، زمینه اشتغال ۳ هزار نفر بوجود آمده است.

وی خاطر نشان کرد: در گلستان ۹ مرکز عمل آوری ماهی با ظرفیت هرکدام به مقدار ۲ هزار تن و سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان فعالیت دارند و در سال جاری بیش از ۶۰ میلیون بچه ماهی تولید و در دریا رهاسازی شده اند.

وی تاکید کرد: در راستای توجه به بومیان، ۲ مزرعه ۲۰ هکتاری میگو به فارغ التحصیلان شیلات در شهر گمیشان واگذار شده و به هر مزرعه ۳ میلیارد تومان تسهیلات بر مبنای تفاهم نامه با بنیاد برکت اعطا شد.

وی در ادامه گفت: ۸۰ درصد فاز ۴ هزار هکتاری  مورد بهره برداری قرار گرفته و زمینه آغاز عملیات اجرایی فاز ۶ هزار هکتاری هم فراهم شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: پروژه ۲ هزار تنی ماهیان خاویاری با استفاده از آب دریای خزر در ۵۰ هکتار از ساحل چاپاقلی با سرمایه گذاری بخش خصوصی بزودی احداث می شود.

مدیر کل شیلات گلستان در پایان گفت: عملیات اجرایی مرکز تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری در سد کبودوال  با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در فاز یک استارت خورده و برای دوسال آینده به بهره برداری خواهد رسید که  منجر به تولید ۲۵۰ تن گوشت، ۷ تن خاویار و ۵۰۰ هزار قطعه بچه ماهی خواهد شد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا