مدیر عامل مخابرات منطقه استان گلستان گفت: ۲۱۹ پروژه در حوزه مخابرات با اعتباری بالغ بر ۳۱۰ میلیارد تومان در استان به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ غلامعلی شهمرادی در پنجمین روز از قرارگاه خبری شهید همدانی که به مناسبت هفته دولت در استانداری گلستان تشکیل شده است، اظهار کرد: در راستای اجرایی کردن شعار دولت، مخابرات استان گلستان طی دو سال گذشته مجموعا ۷۵۹ پروژه با اعتبار بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان را به بهره برداری رساند.

مدیر عامل مخابرات منطقه گلستان افزود: سعی می کنیم به سمت ارتباطات پایدار حرکت کنیم که سیاست گذاری مخابرات هم براین است تا شبکه های جدید را بر روی بستر فیبر نوری ایجاد کند.

وی اضافه کرد: در بستر فیبر نوری هر میزان سرعت را می توان به مشترکان ارائه داد و کیفیت هم به مراتب بسیار بیشتر از بستر مسی است.

شهمرادی با بیان اینکه کم و کاستی ها در این حوزه به تدریج رفع و رجوع خواهد شد، گفت: در حال حاضر امکان بهره برداری از این سرویس برای مردم فراهم است.

وی بیان کرد: هزینه‌ای که مشترکان این بستر پرداخت می کنند نسبت به اینترنت بر بستر کابل مسی بسیار متفاوت است اما با اینحال با استقبال خوبی مواجه شدیم.

وی تاکید کرد: از دیگر مزایای این بستر کاهش سرقت کابل های مسی است.
مدیر عامل مخابرات منطقه گلستان با بیان اینکه در ۱۲۴ نقطه استان توسعه فیبر نوری انجام شده است، بیان کرد: حرکت از شبکه مسی به فیبر نوری بسیار زمان بر بوده اما قطعا شبکه مسی را هم حفظ و تقویت می کنیم.

وی بیان کرد: زیر ساخت اصلی فیبر نوری برای ۵۰۰ روستا آماده شده که امکان بهره برداری از این سرویس در این روستا ها فراهم است.

شهمرادی تصریح کرد: ۲۱۹ پروژه در حوزه مخابرات با اعتباری بالغ بر ۳۱۰ میلیارد تومان در استان به بهره برداری می رسد.

وی گفت: به لحاظ تامین منابع با چالش مواجه هستیم اما توسعه را متوقف نکردیم.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا