مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۱۲ پروژه عمرانی بیش از ۲ هزار و ۵۱۸ میلیارد تومان اعتبار همزمان با دهه فجر خبر داد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ عادل مصدقی  چهارشنبه ۴ بهمن ماه در نشست خبری فجر گلستان که به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: پروژه های آماده بهره برداری ۶۵ پروژه با یک هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان اعتبار و پروژه هایی که عملیات اجرایی آنها شروع می شود ۴۷ پروژه با بیش از ۶۴۸ میلیارد تومان اعتبار هستند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل گلستان افزود: یکی از پروژه های مهمی که سطح سرویس مطلوب و ارتقای کیفی راههای استان را به همراه دارد، بهسازی و روکش آسفالت ۱۲۱ کیلومتر از راههای اصلی و فرعی و احداث و توسعه بیش از ۵۰ کیلومتر راههای روستایی، خرید و توسعه ۱۶۰ دستگاه ناوگان باری  با ۹۶۰ میلیارد تومان اعتبار از پروژه های مهم در بخش حمل و نقل استان است که در این ایام به بهره برداری می رسد.

مصدقی در ادامه بیان کرد: بهره برداری از ۲۱/۵ کیلومتر توسعه شبکه روشنایی و ۹کیلومتر بلوک مفصلی میانه راههای اصلی از جمله کردکوی-بندرگز و مزرعه کتول-سنگدوین و ۱۵ کیلومتر بلوک مفصلی میانه تقاطع فاضل آباد از دیگر  پروژه ها به شمار می رود.

وی تصریح کرد: رفع ۹۵ نقطه پرتصادف هم یکی از پروژه های مهم این ایام است که هدف گذاری سال جاری؛ رفع و آشکارسازی ۴۵ نقطه تا پایان سال است.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۱ نقطه پرتصادف استان برطرف و بقیه نقاط تا شهریورماه سال ۱۴۰۳ با تامین منابع مالی آنها از محل منابع ملی، مولدسازی و از محل مسئوولیت های اجتماعی بانکها و بیمه ها رفع و آشکارسازی خواهند شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان در پایان گفت: پل ورودی شهر کلاله (میلاد) هم یکی از پروژه های شاخص استان است که در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باند دوم آن تا پایان سال جاری با بیش از ۴۵ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری خواهد رسید که بهره برداری از این پل گلوگاه ترافیکی موجود برای گردشگران خالد نبی و مردم شهرستان مراوه تپه را رفع می کند.

انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا