استاندار گلستان گفت :اعتبارات رفع تنش آبی گرگان در دولت سیزدهم ۳۷ برابر شده و در شهرهای مرزی گلستان رشد این بخش از اعتبارات بین ۱۱ تا ۱۴ درصد بود.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ استاندار گلستان در آئین معرفی پروژه های هفته دولت در شهرستان آق قلا گفت: برای حل بحران آب آشامیدنی استان در ۲ سال گذشته ۲۰ هزار میلیارد ریال اختصاص یافت که اگر این مبلغ هزینه نمی‌شد، مردم برخی شهرها مانند گرگان در شبانه‌روز فقط یک ساعت آب آشامیدنی لوله‌کشی داشتند.

علی محمد زنگانه افزود: اعتبارات رفع تنش آبی گرگان در دولت سیزدهم ۳۷ برابر شده و در شهرهای مرزی گلستان رشد این بخش از اعتبارات بین ۱۱ تا ۱۴ درصد بود.

به گفته وی؛ دولت برای سدنرماب ۱۰ هزار میلیارد ریال با تخصیص تا پایان سال ۱۴۰۴ مصوب کرده که تاکنون ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده که معادل ۹۷ درصد اعتبارات وعده داده شده است.

وی ادامه داد: براساس شاخص های رشد اقتصادی سال گذشته،استان گلستان‌ در شاخص‌های معدن، صنعت، خدمات و کشاورزی با رشد مثبت بعد از قم و سمنان رده سوم است.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: رشد صنعتی گلستان در دولت سیزدهم ۷.۹ درصد بوده و در نرخ بهره‌وری نیروی کار استان رتبه اول کشور را دارد و نرخ بیکاری استان نسبت به میانگین کشوری کمتر است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا