مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: از مجموع اشتغال ایجاد شده در سال گذشته ۱۷ درصد متعلق به فارق التحصیلان دانشگاهی بوده که راضی کننده نیست و اولویت امسال ما تقویت دانش بنیان ها و فارق التحصیلان دانشگاهی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان رسا؛ حسین خواجه مظفری در سومین کارگروه اشتغال سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در سال گذشته به علاوه فروردین و اردیبهشت امسال نزدیک به ۴۰ هزار شغل در سامانه رصد ثبت شده که در صحت سنجی ۲۷ هزار شغل واقعی بوده است.

وی افزود: از مجموع این شغل ها ۵۳ درصد برای مردان و ۴۷ درصد برای زنان بوده است که ۲۵ درصد در بخش کشاورزی، ۲۵ درصد در بخش صنعت و ۵۰ درصد در بخش خدمات بوده است.

وی گفت: از مجموع اشتغال ایجاد شده در سال گذشته ۱۷ درصد متعلق به فارق التحصیلان دانشگاهی بوده که راضی کننده نیست و اولویت امسال ما تقویت دانش بنیان ها و فارق التحصیلان دانشگاهی است.

اولویت امسال ما اشتغال در بخش فارغ التحصیلان دانشگاهی و دانش بنیان است .
وی افزود: امسال تعهد اشتغال استان گلستان ایجاد ۲۵ هزار و ۷۰۰ شغل بوده که از ابتدای خرداد تا کنون برای دو هزار ۸۹۶ نفراشتغال ایجاد شده است.

خواجه مظفری با اشاره به بخش تسهیلات پرداختی اظهار کرد: اداره کار بایستی تا پایان تیر ماه ۴۶۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۶ به متقاضیان پرداخت کند اما بانک های استان تا کنون ۲۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرده اند که امیدوارم پاسخگوی جمعیت انبوهی اداره کار به شعب مختلف ارجاع داده است باشند.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان گلستان در پایان گفت :طبق آمار ۱۸درصد شغل ها ناقص است و این امر به دلیل کشاورز خیز بودن استان است و مستلزم راه اندازی کارخانه ها و کارگاههای تولیدی بزرگ مثل پتروشیمی است که افراد زیادی در آن اشتغال پیدا خواهند کرد .

 

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا