رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در آستانه عید فطر و به حرمت امام رضا علیه السلام نخستین بخشش محکوم به قصاص در سال جدید و در قالب پویش " به حرمت امام رئوف علیه السلام می بخشم" رقم خورد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ حیدر آسیابی اظهار کرد: در آستانه عید فطر و به حرمت امام رضا علیه السلام ، اولیای دم یک پرونده در مراوه تپه امروز با پادرمیانی رئیس کل دادگستری گلستان و جمعی از مسئولان قضایی و صلح یاران شورای حل اختلاف استان، از اجرای حکم قصاص منصرف شدند .

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: اولیای دم ِ این جوان ۲۴ ساله که سال ۹۳ به قتل رسید ، قاتل فرزندشان را بدون هیچ چشمداشتی بخشیدند.

وی بیان کرد: با قدردانی از بزرگواری این خانواده گفت: گذشت از قصاص ، دلی بزرگ می خواهد و این پدر و مادر، امروز بزرگوارانه از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و از اجرای حکم قصاص منصرف شدند.

آسیابی افزود: این نخستین محکوم به قصاص است که امسال با بزرگواری اولیای دم بخشیده می شود و تلاش ها در قالب پویش ” به حرمت امام رئوف می بخشم ” با حضور معتمدان ، علما و ریش سفیدان استان برای کسب رضایت در پرونده های قصاص ادامه دارد .

این مقام ارشد قوه قضاییه در استان گلستان گفت: در این پرونده محکوم به قصاص وقتی که ۲۹ ساله بود، در پی مشاجره لفظی به جهت چرای دام، با مقتول درگیر شد و با ضربه چوب به سر او، سبب مرگش شد .

آسیابی افزود: متاسفانه پایین بودن آستانه تحمل ، نداشتن مهارت حل مسئله و گفتگو برای رفع مشکل و کنترل نکردن عصبانیت در این پرونده ، یک اتفاق تلخ و غیرقابل جبران رقم زد و امیدواریم با تلاش دستگاه های فرهنگی در این بخش به صورت ویژه ، فرهنگ سازی شود .

پارسال با گذشت اولیای دم و تلاش های اعضای شورای حل اختلاف استان ۲۲ محکوم به قصاص ، فرصت دوباره زندگی یافتند.

” پویش به حرمت امام رئوف می بخشم” به منظور تلاش برای سازش در حل و فصل مسالمیت آمیز دعاوی از ۵ اسفند ۱۴۰۱ سالروز میلاد امام حسین علیه السلام آغاز شده است و تا ۱۰ خرداد میلاد امام رضا علیه السلام ادامه دارد .

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا