رئيس پليس فتا استان گلستان از برداشت غير مجاز ۱۶۰ ميليون تومان از حساب بانکی فردی از طريق پيامک جعلي ابلاغيه قضايي در این استان خبر داد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ «سرهنگ سعید تجری» اظهار کرد: اخیرا شهروندی به پلیس فتا مبنی بر این که مبلغ ۱۶۰ میلیون تومان از حساب بانکی وی بصورت غیرمجاز برداشت شده  مراجعه کرد، که موضوع در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.
رئیس پلیس فتا استان گلستان افزود: پس از تحقیقات اولیه و بررسی اظهارات شاکی مشخص گردید که این برداشت غیرمجاز پس از دریافت لینک جعلی ابلاغیه قضایی انجام شده و مالباخته  اقدام به کلیک بر روی لینک ارسالی نموده که طی فعل و انفعالی ضمن نصب بدافزار، رمز همراه بانک وی سرقت و از حسابش برداشت غیر مجاز صورت گرفته است.

تجری گفت: در این پرونده با اقدام به موقع پلیس فتا استان گلستان حساب بانکی فرد کلاهبردار مسدود و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان موجودی باقیمانده، به حساب شاکی عودت داده شد.
رئیس پلیس فتا استان گلستان با بیان اینکه بررسی این پرونده تا حصول نتیجه نهایی در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: خوشبختانه ساز و کار مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا نقش بسزایی در احقاق حق مالباختگان دارد، خصوصا بعد از زمان اداری و در ایام تعطیلات، که همه ادارات تعطیل بوده و شهروندان نمی توانند اقدام قانونی لازم را  انجام دهند، در صورت وقوع کلاهبرداری با شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس گرفته و مشاوره دریافت کنند.
انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا