مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از برف روبی دو هزار کیلومتر از محور های کوهستانی طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: با شروع بارش ها از بامداد روز جمعه ۱۳ بهمن ماه در مناطق کوهستانی و کوهپایه ای استان، عملیات برفروبی آغاز شده است.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ عادل مصدقی در گفتگویی اظهار کرد : ظرف ۴۸:ساعت گذشته ۱۶۵ ساعت بارش برف در محورهای کوهستانی و ۲۳ ساعت بارش باران در پایین دست به ثبت رسیده است.
مدیر کل راهداری گلستان افزود: با تداوم عملیات برفروبی و راهداری زمستانه، ۷۵۲ تن شن و نمک برای این عملیات تاکنون مصرف شده و ۱۷۴ نیرو و ۱۰۶ دستگاه ناوگان سنگین و نیمه سنگین راهداری پای کار بودند.

مصدقی با بیان اینکه بارش برف تردد در محورهای کوهستانی گرگان به شاهرود(توسکستان) و آزادشهر به شاهرود(خوش ییلاق) را از سمت سمنان و محور جنگل گلستان به بجنورد را از گردنه امین ا… را مسدود و غیرممکن کرده است، خاطرنشان کرد: اکیپ های راهداری در این محورها در حال فعالیت هستند و تا ساعاتی دیگر تردد در آنها برقرار می شود.

وی با بیان اینکه بارش برف به ارتفاع ۵۰ سانتی متر نیز در برخی محورهای کوهستانی استان از جمله درازنو در کردکوی و خوش ییلاق رسیده است، گفت: با توجه به اینکه اولویت راهداران، بازنگهداشتن محورهای شریانی و اصلی بوده اما مشکلی در محورهای فرعی و روستایی استان نیز بوجود نیامده و در همه این محورها تردد با احتیاط در جریان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان ادامه داد:برابر آمار دریافتی از مرکز مدیریت راههای استان در روز جمعه ۱۴ هزار تماس با تلفن ۱۴۱ برقرار شده که خواهان دریافت اطلاعات از وضعیت راههای استان بودند.

مصدقی به هم استانی ها و کاربان جاده ای توصیه اکید کرد که از ترددهای غیرضروری خودداری کرده و در صورت ضرورت حتما نکات ایمنی را رعایت و وسایل گرمایشی و تجهیزات زمستان بویژه زنجیر چرخ به همراه داشته و نحوه بستن آن را آموزش ببینند.

وی یادآورشد: استان گلستان بالغ بر ۵ هزار و ۲۵۱ کیلومتر انواع راه دارد که یکهزار و ۷۰۰:کیلومتر آن برفگیر است.

گفتنی است:محورهای کوهستانی استان شامل درازنو، توسکستان، خو ش ییلاق، اولنگ، گلیداغ، افراتخته، دوزین و جنگل گلستان می شود.
انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا