رییس مرکز وکلای قوه قضائیه استان گلستان گفت: آزمون ملی وکالت در گلستان در دو حوزه گرگان و گنبد باحضور دو هزار و ۴۱۰ نفر شرکت کننده برگزار خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ سید مجتبی نصری اظهار کرد: آزمون ملی وکالت توسط مرکز وکلای قوه قضاییه در روز جمعه سوم شهریور ماه ۱۴۰۲ همزمان با سراسر کشور در گلستان برگزار می شود.

رییس مرکز وکلای قوه قضائیه استان گلستان افزود؛ این آزمون در دو حوزه گرگان و گنبد باحضور دو هزار و ۴۱۰ نفر شرکت کننده برگزار خواهد شد که هزار و ۲۴۷ نفر مرد و هزار و ۱۶۳ نفر زن در این آزمون شرکت می کنند.

وی متذکر شد: مطابق تبصره ۱ ماده ۵ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در این آزمون محدودیت ظرفیت پذیرش برداشته شده است و کلیه کسانی که ۷۰ درصد نمره یک درصد برتر را کسب کنند، قبول شده در آزمون کتبی محسوب می شوند.

نصری ادامه داد: نتایج آزمون ۴۰ روز کاری پس از برگزاری آزمون اعلام خواهد شد و داوطلبانی که موفق به کسب حد نصاب لازم شده اند برای ادامه فرایند مربوطه، از طریق اداره سنجش و ارزیابی مرکز وکلا قوه قضائیه اطلاع رسانی خواهد شد.

مدت کارآموزی کارآموزان وکالت ۱۸ ماه بوده و در دوره کارآموزی، کارآموز علاوه بر انجام تکلیف آموزشی، تحت نظر وکیل سرپرست مطابق با قوانین و مقررات حاکم به کارآموزی و وکالت در برخی دعاوی می پردازند و پس از اتمام دوره کارآموزی و قبولی در ارزیابی های حین و پایان این دوره، موفق به کسب پروانه وکالت پایه یک می شوند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا