مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور به استان، 5 پروژه شرکت آب منطقه ای گلستان با اعتبار ده هزار و 900 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ ایرج حیدریان اظهار کرد: بهره برداری از ۴ هزار هکتار از شبکه قره سو و زرین گل با هزینه دو هزار و پانصد میلیارد ریال، اجرای انتقال جریان سیلابی رودخانه قره سو به زهکش اصلی اورکت حاجی و بهسازی سد کوچک مخزنی سیجوال با برآورد یک هزار میلیارد ریال از اهمیت بالایی برخوردار است و درسفر رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

مدیر عامل آب منطقه ای گلستان افزود: از دیگر پروژه های قابل افتتاح در این سفر، بهره برداری از ۵ مولفه طرح علاج بخشی وشمگیر، بهره برداری از حفر ۸ حلقه چاه و تجهیز ۶ حلقه چاه، ۲۴ هزار متر مکعب مخزن و ۳۶ کیلومتر خط انتقال و خطوط جمع آوری و احداث ایستگاه پمپاژ در طرح های آبرسانی به استان و تامین آب شرب به میزان ۲۳۵ لیتر بر ثانیه و با هزینه انجام شده پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به شمار میرود.

حیدریان همچنین گفت:  لایروبی حدود ۱۶۰ کیلومتر از رودخانه های استان یکی از مهم ترین پروژه های قابل افتتاح در سفر ریاست جمهور به استان گلستان است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا