رییس اداره سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۰۸ هزار و ۷۷۶ نفر در استان از نظر سلامت روانی مورد غربالگری قرار گرفتند که ۱۲ هزار و ۷۱۷ نفر پس از مثبت‌شدن نتیجه برای تشخیص نهایی به پزشک مراکز جامع سلامت ارجاع داده شدند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ سیده‌مریم هاشمی‌نسب اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۰۸ هزار و ۷۷۶ نفر در استان از نظر سلامت روانی مورد غربالگری قرار گرفتند که ۱۲ هزار و ۷۱۷ نفر پس از مثبت‌شدن نتیجه برای تشخیص نهایی به پزشک مراکز جامع سلامت ارجاع داده شدند.

رییس اداره سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: غربالگری سلامت روان با هدف شناسایی موارد مثبت مشکوک به مشکلات روانی، برای مراجعه‌کنندگان مراکز جامع سلامت و خانه‌ها و پایگاه‌های بهداشت توسط بهورزان و مراقبان سلامت انجام می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۱۳۰ روانشناس در ستاد مراکز بهداشت شهرستان‌ها و مراکز جامع سلامت شهری و روستایی گلستان، افزود: بهورزان، موارد مشکوک مانند افسردگی، اضطراب، اعتیاد، عقب ماندگی ذهنی، بیماری صرع، کودک آزاری و خشونت خانگی را به پزشک ارجاع داده و با تشخیص نهایی وی موارد قطعی برای دریافت مشاوره و خدمات مداخله‌ای به روانشناس معرفی می‌شوند.

رییس اداره سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: روانشناسان بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت ۲ تا ۶ جلسه مداخلات روانشناختی به صورت رایگان ارایه می‌دهند.

هاشمی‌نسب افزود: همچنین خدمات مداخله‌ای همراه با آموزش‌های مهارت زندگی توسط روانشناس به والدین و فرزندان، آموزش فرزندپروری به والدین دارای فرزندان ۲ تا ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۷ سال و آموزش تقویت بنیان خانواده به خانواده‌های دارای فرزندان ۱۰ تا ۱۴ سال ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون آموزش مهارت زندگی به ۴۷ هزار و ۵۷۵ نفر و آموزش مهارت فرزندپروری به ۳۳ هزار و ۷۹۶ نفر در حوزه بهداشت استان گلستان به مراجعه کنندگان ارائه شده است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا