دادستان مرکز گلستان از دست‌اندرکاران انتخاباتی استان خواست مراقب باشند تبلیغات انتخاباتی به سمت تخریب، تبعیض و عدم شفافیت مالی نرود.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ محمود اسپانلو در سیزدهمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان در گرگان اظهار کرد: تخریب دیگر نامزدها و ایجاد بدبینی به نظام با تخریب دستاوردهای انقلاب، تبعیض در برخورد با کسانی که تخلفات انتخاباتی مرتکب می شوند و مشخص نبودن منابع مالی هزینه های تبلیغاتی نامزدها در قانون جرم انگاری شده است و دست اندرکاران برگزاری انتخابات باید مراقب باشند فضای تبلیغات به این سمت نرود.

دادستان مرکز گلستان افزود: هرگونه اقدام یا نصب بیلبوردهایی که شائبه تبلیغات انتخاباتی پیش از زمان قانونی آن باشد ، تخلف است و با افراد در هرجایگاه و شغلی که باشند قاطعانه برخورد می شود و نیروی انتظامی هم موظف است بنرها و تبلیغات این چنینی را جمع آوری کند.

وی گفت: محتواهای تبلیغاتی نامزدها و هواداران آنها در فضای مجازی رصد می شود و در این راستا کمیته ای با مسئولیت معاون حقوق عامه و پیشگیری دادسرای مرکز استان تشکیل شده و کار تحلیل محتواهای انتخاباتی مطالب منتشر شده در فضای مجازی را انجام می دهند.

اسپانلو تصریح کرد: تاکنون تعدادی از نامزدهای انتخاباتی و صاحبان پایگاه های خبری و گردانندگان صفحه های اجتماعی و کانال های پیامرسان که مطالبی با محتوای تخریب و یا توهین به سایر داوطلبان منتشر کرده اند ، به پلیس فتا دعوت شده اند و تذکرهای لازم درباره قوانین به آنان داده شده است.

دادستان مرکز گلستان بار دیگر بر رصد هزینه های تبلیغات انتخاباتی نامزدها تاکید کرد و گفت: دستگاه های متولی باید روی این موضوع با حساسیت کار کنند و اگر تخلفی مشاهده کردند مستندات آن را به دستگاه قضایی ارائه کنند.
انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا