مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: از ابتدای سال تا کنون ، ۷۶ درصد از تعهد اشتغال استان گلستان با نظارت و سیاست گذاری مناسب کارگروه اشتغال و همکاری بسیار خوب دستگاه های اجرایی، محقق شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ حسینعلی خواجه مظفری در جلسه کارگروه اشتغال بندرترکمن در محل فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: تعهد اشتغال کل استان ۲۵ هزار و ۳۸۰ نفر بوده است که تاکنون ۱۹ هزار و ۲۶۰ نفر توسط دستگاه های اجرایی استان در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسیده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تسهیلات مشاغل خانگی، گفت: اعتبار امسال در این حوزه مبلغ ۱۱۹ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان بوده که تا کنون ۷۰میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت و از این طریق، برای هزار و ۹۲۹ نفر اشتغال ایجاد شده است.
دبیر کارگروه اشتغال گلستان تصریح کرد: در بخش اعتبارات مشاغل خانگی تاکنون ۲هزار و ۱۰۰ پرونده در حوزه های میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، فرهنگ و ارشاد اسلامی،جهاد کشاورزی و صنعت،معدن تجارت به ۸ بانک عامل استان معرفی شده اند.
وی در ادامه به تشریح طرح زیست بوم اشتغال پرداخت و بیان کرد: ارکان مختلف زیست‌بوم ملی اشتغال در استان فعال شده است تا مطابق با تعهدی که دولت سیزدهم داده است، اشتغال تعهد داده شده در سال محقق شود.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا