مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان گنبد کاووس از تخصیص ۳۸۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ۵ درصدی با بازپرداخت ۲۰ ساله برای ساخت مسکن روستایی در شهرستان گنبد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ مرتضی صابری از تخصیص ۳۸۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه جهت نوسازی واحد‌های مسکونی فرسوده در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در روستاهای این شهرستان بیش از ۴۷ هزار واحد مسکونی وجود دارد که ۲۵ هزار واحد آن غیرمقاوم و ناایمن است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان گنبد کاووس افزود: بنیاد مسکن برای کمک به نوسازی این خانه ها ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله پرداخت میکند و به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و همچنین اقشار کم درآمد، کمکهای دیگری نیز پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته سهم شهرستان گنبد احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی روستایی بوده، افزود؛ سهمیه امسال شهرستان به هزار و ۹۲۷ واحد افزایش یافته است.

مدیر بنیاد مسکن گنبد با اشاره به ابتکار مدیرکل بنیاد مسکن استان در تعیین سهمیه برای هر روستا ابراز امیدواری کرد با کمک بخشداران و دهیاران که مرجع صدور پروانه ساختمانی هستند، شاهد بهره مندی مالکان واحد‌های مسکونی فرسوده و ناایمن از این تسهیلات باشیم.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا