مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت:تدابیر لازم تامین کود شیمیایی برای کشت پائیزه به ویژه کود فسفاته اتخاذ شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا :سید صمد ضیایی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه تامین کودهای شیمیایی برای کشت از اولویت های این شرکت به شمار می رود اظهار کرد : تدابیر لازم تامین کود شیمیایی برای کشت پائیزه به ویژه کود فسفاته اتخاذ شده است.

وی با اشاره به افزایش۱۱۴درصدی تولید داخلی کودهای فسفاته در سال جاری نسبت به گذشته گفت: در حال حاضر کمتر از ۱۰درصد کود فسفاته وارداتی است که این رقم در سال گذشته کمتر از ۱۲ درصد بوده است.

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر ۵هزار و ۳۳۴تُن کود فسفاته در انبارهای استان برای توزیع میان بهره‌برداران کشت پاییزه موجودمی باشد.

وی تصریح کرد: کشاورزان بدون هیچگونه دغدغه و نگرانی از بابت تامین کود فسفاته مورد نیاز خود به استقبال کشت محصولات مورد نظر خود خواهند رفت.

وی اضافه کرد: با توجه به این که استفاده از کود فسفاته در زمان کشت محصول در تقویت رشد گیاه و راندمان تولید بسیار تاثیرگذار است لذا تا پایان فصل کشت بخشی دیگر از نیاز کشت پائیزه محصولات با پیگیری مسوولان جهادکشاورزی و با هدف رفع دغدغه بهره‌برداران هنگام کشت تامین و در حال حمل از کارخانجات تولید داخل و بنادر جنوب کشور به این استان است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا