رئیس شورای شهر اسلامی گرگان گفت: بدهی ۴۷۰ میلیاردی شهرداری به پیمانکاران پروژه ها هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ عیسی مهری شنبه ۲۳ دی ماه در نطق پیش از دستور خطاب به شهردار گرگان اظهار کرد: مشکلات نیروهای شهرداری خصوصا منابع درآمدی، تبدیل وضعیت و معضلات مالی و حقوقی فرزندان ایثارگر باید مورد توجه شهرداری قرار بگیرد.
رئیس شورای اسلامی شهر گرگان افزود: حقوق و مزایا و سنوات نیروهای خدماتی شهرداری به موقع پرداخت نمی‌شود و طبق قانون باید از حمایت های لازم برخوردار شوند.

مهری با اشاره به تعیین تکلیف بدهکاری  و مطالبات شهرداری بیان کرد: شهرداری بیش از ۲۰۰ میلیارد از دستگاههای دولتی مطالبات و حدود ۴۷۰ میلیارد بدهکاری به پیمانکاران دارد و این موضوع باید از طریق استانداری و فرمانداری  پیگیری و بررسی گردد، لذا معرفی پروژه های جدید منوط به تسویه حساب با پیمانکاران قبلی می باشد.

رئیس شورای شهر گرگان با توجه به عدم تحقق وعده های شهرداری عنوان کرد: در خصوص تکمیل و راه اندازی پروژه های عمرانی شهرداری از قبیل فاز یک و سایر فازهای شهر بازی مدرن، بازار موزه هفت شهر، آلمان میدان بسیج، آبشار مصنوعی و همچنین راه اندازی پل های عابر پیاده تدابیر اصولی در نظر گرفته شود.
مهری در ادامه گفت: معضل ترافیک شهر گرگان بصورت سنتی مدیریت نمی شود و ضرورت دارد که در بودجه سال ۱۴۰۳ مشکلات ترافیکی بررسی و بصورت ویژه بررسی گردد.

وی همچنین عنوان کرد: معضلات و مشکلات ترافیکی مخصوصا مدیریت و فرهنگ ترافیک نیاز به بازنگری دارد.

مهری گفت: باید از پروژه‌های شنبه‌های جهادی و محله محور و محرومیت زدایی گزارش نهایی برای اطلاع رسانی مردم تهیه شود.

وی با اشاره به زمان بندی پروژه ها گفت: برای اطلاع مردم از زمان اتمام پروژها حتماً تابلوی روز شمار برنامه نصب شود‌.

رئیس شورای شهر گرگان گفت: تعرفه قیمت منطقی و تعرفه عوارض خدمات شهری باید در اسرع وقت جهت رسیدگی و کارشناسی برای اعضای شورای شهر ارسال شود تا فرصت کافی برای کارشناسی وجود داشته باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: مد نظر است که پل های عابر پیاده و یا پل های تجاری و همچنین پارک های خطی که در حاشیه رودخانه ها قرار دارند، بدلیل وجود فضاهایی مناسب، محلی برای گردش و تفریح در آنجا محیا شود.

وی در خصوص نحوه تعیین کارشناسان رسمی دادگستری عنوان کرد: لازم است با هماهنگی کانون کارشناسان دادگستری تغییر رویه ای صورت بگیرد.

مهری یاد آور شد: در حوزه های مختلف محلات شهری مراجعاتی مبنی برا اینکه خیلی از محلات حاشیه نشین از کمبود پارک، زمین و سالن ورزشی، مشکلات آسفالت، جداول،  نظافت و سگ ها ی ولگرد رنج می‌برند و باید این موارد به صورت کارشناسی و مستمر پیگیری و مشکلات مردم مرتفع شود.

وی تصریح کرد: حدود ۹۸ درصد از لوایح ارسال شده به فرمانداری مصوب شده که کارشناسی آن در کمیسیون های تخصصی و صحن شورا صورت میگرد.

مهری در خصوص عدم پوشش خبری جلسات علنی صحن شورا در صدا و سیمای مرکز گلستان گفت: صحن شورا برای رسیدگی به مشکلات مردم برگزار میشود و چقدر خوب است  صدا و سیما با پوشش خبری این جلسات، مردم را از تصمیمات صحن مطلع کند و از شورای شهر گرگان و شهرداری می خواهم در ارتباطاتی که با صدا و سیما دارند، تجدید نظر داشته باشند زیرا این ارتباطات باید دوطرفه و امید بخش برای شهروندان گرگان باشد.

وی گفت: بنده بعنوان رئیس شورا از اهالی رسانه که هر هفته در صحن شورا شرکت و مصوبات را اطلاع رسانی می کنند، کمال تقدیر و تشکر را دارم.

وی  با توجه به عدم تکمیل سالن امام (ره) جهت برگزاری بازیهای آسیایی گفت: از اداره کل ورزش و جوانان انتقاد دارم   و خواستار پیگیری تعلل دستگاه های متولی هستیم تا شأن حامیان و شهروندان حفظ شود.

مهری در رابطه با عملکرد آب منطقه ای و شرکت آب و فاضلاب شهری گرگان عنوان کرد: در حالی که در فصل زمستان به سر می بریم، اکثر مناطق شهر گرگان مخصوصا محلات حاشیه نشین با تنش آبی و قطعی آب مواجهه هستند و هربار که اعلام کردیم و جواب خواستیم مشکلات شبکه، پوسیدگی لوله، و یا تامین آب  را مطرح کردند و حتما باید تمهیداتی لازم برای رفع مشکلات بهداشتی و قطعی آب در نظر گرفته شود.

رئیس شورای شهر گرگان در پایان گفت: از دستگاههای متولی برای اشتغال جوانان و ایجاد فرصت های شغلی در خواست دارم که به این امر مهم حتما توجه داشته باشند و در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ و اعتبارات تملک دارایی توسط دستگاه های اجرایی دیده شود.

خبرنگار علی اصغر سلیمانی

انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا