مدیر کل امور مالیاتی گلستان از تلاش برای وصول مالیات ۷ معدن که دفاتر آنها در خارج از استان است، خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گلستان رسا از گرگان؛ قربان حاجی مشهدی  در نشست خبری دهه فجر گلستان اظهار کرد: مهمترین هدف امور مالیاتی وصول درآمدهای مالیاتی است که در سال ۱۴۰۲  بالغ بر ۲ هزار و ۹۵۰ میلیارد معادل ۹۵ درصد از درآمدهای استان را باید امور مالیاتی وصول کند.

مدیر کل امور مالیاتی گلستان افزود: در گلستان بیش از ۱۰۰ هزار مؤدی حقیقی و ۷۵۰۰ مؤدی حقوقی داریم که طی۱۰ ماهه نخست سال جاری ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مالیات وصول شده بدین معنا که ۱۰۷ درصد درآمدهای مالیاتی محقق شده است.
وی در ادامه بیان کرد: در دولت سیزدهم بیشترین  تمرکز بر روی فرار مالیاتی و شناسایی درآمدهای جدید است و در این راستا ۶۳ هزار مورد جدید شناسایی شد که بالغ بر ۴۰۰ میلیارد مالیات پرداخت کردند.

حاجی مشهدی گفت: گلستان اولین استان در کشور است که مرکز بررسی مبادلات مالی مشکوک را افتتاح کرده و در سه ماه اخیر حدود ۴۰۰ هزار میلیارد درآمد های مشکوک مورد بررسی قرار گرفت و از محل آن ۱۰۰ میلیارد درآمد مالیاتی وصول شد.
وی تصریح کرد: طبق قانون، ۴ درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده برای عمران و آبادانی به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز می شود  که این درآمد در سال گذشته ۲۵۱ میلیارد و در سال جاری ۳۵۰ میلیارد تومان بوده است.

این مقام مسئول همچنین گفت: طی ۱۰ ماهه نخست یک درصد از درآمدهای ارزش افزوده به حوزه سلامت استان تخصیص یافته که این رقم به مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان است.

وی گفت: به استناد قانون بودجه، خودروهای لوکس بالای و۳ و نیم میلیارد و منازل مسکونی بالای ۲۰ میلیارد مشمول قانون پرداخت مالیات هستند  و در این راستا ۴۴ واحد منزل مسکونی لوکس و تعداد ۱هزار و ۹۰۵ خودروی لوکس شناسایی که از  محل خودرو حدود ۹ میلیارد تومان مالیات وصول شد.

حاجی مشهدی خاطر نشان کرد: با همکاری استاندار گلستان، سهم مالیات شرکت دخانیات قرق که سالها به تهران واریز می شد به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به حساب استان واریز شد و به دنبال وصول مالیات ۷ معدن واقع شده در استان که دفاتر آن خارج از استان است، هستیم.
مدیر کل امور مالیاتی گلستان در پایان گفت:پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان از اَبَرپروژه های استان به شمار می رود که بیش از یک میلیون و ۵۵۷ هزار صورتحساب الکترونیک  شناسایی که ۳هزار و ۱۶۶ نفر ثبت نام کرده اند.

انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا