سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان از توزیع ۱۶۴ هزار تن کود شیمیایی بین بیش از ۱۷۰ هزار کشاورز گلستانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا ؛ سید صمد ضیایی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان امسال در جایگاه دوم کشور قرار گرفت.

وی افزود: گلستان در اکثر تولیدات بخش کشاورزی مقام اول تا سوم را دارد.
وی با بیان اینکه فعالیت اصلی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان در بخش کودهای شیمیایی است،

وی گفت: سهمیه کود استان گلستان در سال جاری ۱۸۹ هزار تن بوده است که با توجه به شرایط منطقه درخواست افزایش کودهای ازته را به مرکز داده ایم و تا کنون ۱۶۸ هزار و ۳۰۰ تن کود ازته، فسفاته و پتاسه بین کشاورزان گلستانی توزیع شده است.

ضیایی اظهار داشت: این شرکت دارای ۱۳۰ کارگزاری در سطح استان است که ۷۷ کارگزار در بخش خصوصی، ۳۳ کارگزار تعاونی روستایی و ۲۰ کارگزار تعاونی تولید هستند.

وی بیان کرد: در گلستان باید ۷ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید شود و این تولید زمانی رخ می دهد که نهاده های با کیفیت در زمان مناسب به دست کشاورز برسد.

وی با بیان اینکه در سال جاری دو هزار و ۷۸۰ تن بذر گندم در استان توزیع شد، افزود: بذر شرکت خدمات حمایتی گلستان که در کارخانه بوجاری شهر قرق تولید می شود از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و در بین سایر شرکت های تولید کننده بذر در استان در جایگاه اول قرار دارد.

وی در پایان گفت :بر اساس دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی در چهار محصول گندم، جو، چغندر قند و کلزا کود یارانه ای به کشاورزان تحویل داده شد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا