رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کردکوی گفت: ۳۷دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستای حاجی آباد کردکوی به صورت رایگان توزیع شد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا ؛ سید ابوالقاسم هاشمی اظهار کرد: آبگرمکن های خورشیدی در دو مرحله و با هدف کاهش و قطع وابستگی جوامع محلی به استفاده از چوب و هیزم جنگلی و سوخت فسیلی و برای تامین آب گرم به بهره برداران روستای جنگلی حاجی آباد کوهپایه واگذار شده است.

وی از دیگر اهداف تحویل این آبگرمکن ها را تغییر الگوی مصرف سوخت به منظور حفظ ذخایر ژنتیکی، کاهش فشار بر جنگل‌ها، جلوگیری از قطع درختان، ترغیب روستاییان و جنگل‌نشینان به استفاده از انرژی‌های پاک و زمینه‌سازی برای کاهش بهره‌گیری از سوخت فسیلی عنوان کرد.

هاشمی تصریح کرد: با نصب و راه اندازی آبگرمکن های خورشیدی در این روستا، مردم برای تهیه هیزم و آب گرم می توانند از این آبگرمکن ها استفاده کنند و فشار به جنگل‌های این منطقه کاهش پیدا می کنند.

وی گفت: پیش از اجرای این طرح ساکنین روستای حاجی آباد کوهپایه که از نعمت گاز طبیعی محروم هستند به ناچار برای استفاده از آب گرم درختان جنگل را قطع می کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کردکوی افزود: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کردکوی در نظر دارد تنور خورشیدی و متعلقات آن را نیز تهیه کند.

هاشمی از مردم خواست ضمن مشارکت فعال در حفاظت از منابع طبیعی، گزارش تخریب و تصرف، قطع درختان جنگلی و آتش سوزی‌های احتمالی را از طریق سامانه تلفنی شبانه روزی ۱۵۰۴و ۱۳۹ امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا