رئیس مرکز بهداشت گلستان گفت: در نه ماهه اول سال ۱۴۰۲، تعداد ۵۰ نوزاد از مادران منصرف شده سقط عمدي كه توسط ارائه دهندگان خدمات بهداشتي مورد مشاوره قرار گرفته اند، متولد شدند.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ موسی الرضا شبیهی اظهار کرد: در راستای اجرای ماده ۵۶ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ،پروژه ای تحت عنوان کاهش و پیشگیری از سقط عمدی جنین در مرکز بهداشت استان گلستان تدوین گردید.
رئیس مرکز بهداشت گلستان افزود: این پروژه با جلب مشارکت درون، بین و برون بخشی (در سطح دانشگاه و سایر سازمانهای مرتبط) و طی نشست های متعدد مدیریتی و کارشناسی، تدوین، بررسی، تکمیل و نهایی گردید.

به گفته وی اجرای فعالیتهای پیش بینی شده از جمله برگزاری کارگاه های کاهش و پیشگیری از سقط عمدی جنین جهت ارائه دهندگان خدمت استان و شهرستان ها، تدوین فرایند مشاوره انصراف از سقط به مادران باردار و اجرای آن در سیستم بهداشتی و برگزاری کمیته فصلی دانشگاهی سقط عمدی جنین در این معاونت آغاز و بطور مستمر پیگیری می گردد.

رئیس مرکز بهداشت گلستان در پایان گفت: در این راستا در نه ماهه اول سال ۱۴۰۲، تعداد ۵۰ نوزاد از مادران منصرف شده سقط عمدی که توسط ارائه دهندگان خدمات بهداشتی  مورد مشاوره قرار گرفته اند، متولد شدند.
انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا