مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از ثبت بیش از 12 میلیون 623 هزار بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان در سال جاری خبر داد.

به‌گزارش پایگاه خبری گلستان رسا ؛ محمدجواد ساوری امروز سه‌شنبه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۲ اظهارکرد: این آمار مربوط به تجمیع بازدید از جاذبه‌های تاریخی، جاذبه‌های تفریحی، موزه‌ها، مراکز صنایع‌دستی، جاذبه‌های طبیعی، دست‌ساز و مذهبی بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: در بین جاذبه‌های گردشگری استان، بیشترین بازدید مسافران در طول این مدت با شش میلیون و ۷۴۳ هزار مورد از جاذبه‌های طبیعی استان بوده است.

او بابیان این‌که یک‌میلیون و۹۰۲هزار بازدید هم از زیرساخت‌های گردشگری استان به ثبت رسید، خاطرنشان کرد: در این مدت همچنین یک‌میلیون ۳۸۷ هزار بازدید نیز از اماکن تاریخی گلستان انجام شد.

ساوری گفت: تعداد بازدید‌ها از اماکن تفریحی گلستان یک‌میلیون و ۶۷۱هزار مورد بود و ۶۹هزار و ۹۹۳ بازدید نیز از مراکز صنایع‌دستی استان ثبت شد.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در این مدت ۸۴۴ هزار بازدید از اماکن مذهبی گلستان به ثبت رسید و سهم موزه‌های استان از بازدید‌های مسافران نیز ۳ هزار بود

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا