رئیس کل دادگستری گلستان گفت: تجربیات موفق تعامل دادگستری استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، گواه این موضوع است که با هم افزایی و تعامل بین بخشی می توان مشکلات و معضلات استان را حل کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ کارگروه‌ استانی ارتقای سطح همکاری‌ها و تعامل بیشتر قوا با حضور مسئولان قضایی استان و مجمع نمایندگان استان در گلستان تشکیل شد.
حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان در این جلسه اظهار کرد: این کارگروه بر اساس تفاهم‌نامه مشترک همکاری مجلس و قوه قضائیه در استان و با هدف تحقق فرمایش رهبر مبنی بر تعامل، همکاری و هم افزایی قوا برای خدمت بهتر به مردم تشکیل شد.
وی افزود: تجربه موفق تعامل دادگستری استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در حل چالش ۱۶ ساله پتروشیمی و پرونده کثیرالشاکی موج های آبی گنبدکاووس در استان گلستان ، گواه این موضوع است که با هم افزایی و تعامل بین بخشی می تواند مشکلات و معضلات استان را حل کند.
آسیابی ادامه داد: امروز هلدینگ خلیج فارس که بزرگترین هلدینگ در زمینه پتروشیمی است عهده دار اجرای این طرح شده است و پس از طی تشریفات قانونی به زودی کار خود را آغاز می کند.
وی افزود: در حوزه حقوق عامه و ستاد اقتصاد مقاومتی و پرونده های کثیرالشاکی نیازمند همکاری نمایندگان هستیم تا با انعکاس معضلات و موانع حوزه های انتخابیه خودشان به ما کمک کنند تا با استفاده از اختیارات قانونی، موانع موجود را برطرف کنیم که نتیجه آن توسعه استان و تسهیل خدمت رسانی به مردم باشد .
امان قلیچ شادمهر دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان هم در این جلسه با قدردانی از تلاش های دادگستری استان برای موانع موجود بر سر راه توسعه استان گفت: اقدامات دادگستری استان در پیگیری حقوق عامه مانند راه اندازی مرکز آنژیوگرافی گنبدکاووس ، سرعت بخشیدن به حل مشکل شاکیان پرونده موج های آبی ، به سرانجام رساندن پتروشیمی گلستان و رفع موانع تولید ، قابل تقدیر است.
شادمهر افزود: در جلسه امروز راهکارهای تسهیل گری در امور شهروندان بااستفاده از ظرفیت های دادگستری و نمایندگان مجلس بررسی شد .
محمود اسپانلو دادستان مرکز استان هم در این جلسه از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی خواست: ظرفیت های ملی را برای تکمیل و راه اندازی اردوگاه علی آبادکتول پای بیاروند .
اسپانلو به موضوع تغییر کاربری ها و ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای زیارت گرگان هم اشاره کرد و گفت: هر چند با تلاش ها و اقدامات قضایی امروز ساخت و ساز غیرمجاز در این منطقه متوقف شده است اما همه این تا زمانی که برای رونق گردشگری و ایجاد زیرساخت های این بخش اقدامی نشود، کوتاه مدت و مقطعی است .
وی افزود: نمایندگان مجلس باید با استفاده از ظرفیت هایی که دارند ، برای رفع موانع توسعه گردشگری در زیارت کمک کنند .
تفاهم‌نامه مشترک همکاری مجلس و قوه قضائیه با هدف ارتقای سطح همکاری‌ها و تعامل بیشتر قوا امضا شده است و قالب این تفاهم نامه، کارگروه‌های مرکزی و استانی تشکیل می‌شود که رؤسای دادگستری‌ استان‌ها و نمایندگان مجلس در آن عضویت دارند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا