نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت خرید تضمینی گندم باید به صورت واقعی آنالیز شود زیرا خرید گندم زیر 17 هزار تومان به ضرر تولید کننده است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ رحمت الله نوروزی در گفتگو با رسانه ها با اشاره به نرخ خرید تضمینی گندم از کشاورزان با تاکید به اینکه قیمت محصولات کشاورزی باید از دست دولت خارج شود اظهار کرد: با توجه به هزینه های کاشت، داشت و برداشت مبلغ تصویب شده ۱۵ هزار تومان برای کشاورز به صرفه نیست.
وی با بیان اینکه نگاه ما حمایت از تولید است، گفت: سال گذشته بالای یک میلیون تن گندم توسط کشاورزان گلستانی تولید شد اما امسال ای آمار به ۲۰۰ هزار تومان هم نمی رسد.

وی گفت: قیمت ها باید به طور واقعی آنالیز شود زیرا ۱۵ هزار تومان به هیچ وجه به نفع تولید کننده نیست.

نوروزی بیان کرد: قیمت هر کیلوگرم گندم را در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ۱۷ هزار تومان تصویب کردیم اما سخنگوی دولت قیمت ۱۵ هزار تومان را به طور قطعی اعلام کرده است که کمیسیون کشاورزی به این قیمت انتقاد دارد.
نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قرار بر این بود تا یک جلسه فوق العاده برای شورای قیمت گذاری تشکیل شود که هنوز از تشکیل این جلسه خبری نیست.

نوروزی گفت: ۱۰۳ هزار میلیارد تومان به منظور خرید تضمینی گندم در بودجه پیش بینی شده است اما اکنون با کمبود ۵۳ هزار میلیارد تومانی بودجه مواجه شده ایم که رئیس مجلس اعلام کرده این مبلغ در جداول لحاظ و در جلسه سران قوه حل خواهد شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: گلستان در سنوات گذشته رتبه یکم تا سوم تولید گندم با کیفیت را در سطح کشور کسب کرد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا