رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: اقدامات نهایی برای راه اندازی این دستگاه در حال انجام است و منتظر مجوز انرژی اتمی هستیم.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ سعید گلفیروزی چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد؛ در دولت سیزدهم در حوزه سلامت  اقدامات چشمگیری  صورت گرفته است بطوری که حدود نیمی از پروژه های دهه فجر  در حوزه بهداشت است که عملیاتی می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: برخی از پروژه ها بصورت عملیاتی در قالب خوابگاه و مرکز جامع سلامت با اعتباری حدود ۵۵۰ میلیارد تومان افتتاح و یا بصورت عملیات اجرایی آغاز شده است.

وی گفت:  در حال حاضر سه شهر گرگان، گنبد و علی آباد کتول به دستگاه MRI دولتی مجهز شده اند و سه مرکز جراحی قلب باز و سه آنژیو گرافی و ده ها مرکز سلامت و  بهداشت در حال فعالیت هستند.

گلفیروزی در ادامه بیان کرد: با هدف جوانی جمعیت و ترغیب به فرزند آوری مرکز نازایی ۱۰۲ در گنبد و گرگان راه اندازی شده و همچنین مرکز سطح سه هم در حال اجرا است که تا کنون مبلغ ده میلیارد فقط برای این مرکز هزینه شده و در مراحل نهایی قرار دارد.

وی در رابطه با دستگاه توموتراپی گفت: اقدامات نهایی برای راه اندازی این دستگاه در حال انجام است و منتظر مجوز انرژی اتمی هستیم.

وی از دیگر اقدامات حوزه سلامت را اضافه شدن دو مرکز جراحی قلب باز در استان و شرق یعنی در گرگان و گنبد اعلام کرد.

وی تصریح کرد: برای اولین بار در گنبد دستگاه ام آر آی دولتی مستقر و اولین مرکز نازایی و مجتمع عالی سلامت افتتاح شد، همچنین مجوز دانشکده پرستاری و مامایی اخذ شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در مورد آنژیوگرافی کردکوی که مدتی غیر فعال شده است، گفت: به لحاظ تعداد مراجعین، یکی از فعال ترین آنژیو گرافی های کشور است و در قالب برون سپاری فعال شده است.

گلفیروزی بیان کرد: طی سالجاری دستگاه اندو سونو در بیمارستان صیاد شیرازی گرگان استقرار یافته شد و در تلاش هستیم سومین دستگاه رادیو تراپی که در سال ۱۴۰۱ دستور آن قطعی شده را تا اوایل سال ۱۴۰۳  به دانشگاه تحویل دهیم.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه  تجهیزات استان قدیمی است و در حال جایگزین برای آن هستیم و به غیر از این موارد با وارد کردن دو یا سه دستگاه دیگر از لحاظ تجهیزاتی استان به روز می شود.
وی یاد آور شد: دستگاه پت اسکن، دستگاه مهاجمی نیست اما با داشتن این دستگاه از تعداد مراجعین به خارج از استان جلوگیری می شود و همچنین سی تی آنژیو غرب با حمایت بخش خصوصی در مرکز شفا راه اندازی شد و دستگاه دوم هم در مرکز دیگر راه اندازی می شود و پیگیری سی تی آنژیو دولتی هم هستیم.

وی گفت: در حال حاضر یک دستگاه شتاب دهنده خطی که برای سال ۱۳۹۰ در حال خدمات دهی است و یک دستگاه توموتراپی راه اندازی خواهد شد که بهتر است که  بجای آن یک دستگاه واریانت مستقر شود.

وی در مورد  پیشرفت بیمارستان های نیمه تمام در استان گفت:در حال حاضر مرحله اسکلت بیمارستان طالقانی جدید انجام شده ، بیمارستان  گمیشان در مرحله نهایی اسکلت قرار دارد و علی رغم اینکه در تخصیص دچار کمبود است اما پیشرفت خوبی کرده است،بیمارستان آیت اله طاهری حدود دو هزار و ۳۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در سفر رئیس جمهور حدود ۹۰۰ تا یک هزار میلیارد تومان مصوبه سفر داشتیم که بخش قابل توجهی از آن مختص  به بیمارستان طالقانی گرگان دارد.

وی گفت: در سفر دوم بیشتر پروژه های دارای اولویت که قابلیت تکمیل تا پایان دولت سیزدهم  و بیشترین نیاز استان باشد، را قرار دادیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در پایان گفت: برای استقرار دستگاه ها و  ارائه خدمات در حوزه سلامت به شرق استان از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد و به سرمایه گذاران کمک و تسهیلات اعطا می شود.
انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا