شهردار گرگان گفت: از اصحاب رسانه درخواست داریم که در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی عمومی به شهرداری کمک کنند.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ سید محمد رضا سید النگی شنبه یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در صحن شورای اسلامی شهر گرگان، اظهار کرد؛ در آستانه دهه کرامت، موضوعات فرهنگی و اجتماعی شهر بررسی شد، که ضمن این بررسی، تذکر مهمی به شهرداران مراکز استانها، شهرداران کلان شهرها مبنی بر اینکه  توسعه فرهنگ دینی می تواند به موضع گیری های روحی و روانی مردم در خصوص اتفاقات در شهر کمک کند، داده شد.

شهردار گرگان افزود: با اتفاقاتی که در شهرهای کشور رخ می دهد و باعث جریحه دار شدن افکار عمومی می شود،  شاید وقت آن است که موضوعات فرهنگی و دینی شهر توسعه یابد و  اصحاب رسانه در این موضوع می توانند کمک  بزرگی کنند.

وی گفت: قانون فصل الخطاب است و جعل به آن رافع مشمولیت نیست، شهروندان در شهر زندگی می کنند و از حقوق شهروندی خود مطلع هستند و از مردم درخواست داریم ما را به عنوان خدمتگزاران خود بدانند، تا بتوانیم حداقل حقوق آنها را استیفا کنیم.

وی با اشاره به ماده ۵۵ قانون شهرداری  بیان کرد: شهرداری  وظیفه دارد از هر گونه سد معبر و اشغال پیاده رو ها و بر هم زدن نظم عمومی جلوگیری به عمل آورد، که این کار بر اساس قانون برای جمعیت بالای ۵۰۰ هزار نفره در گرگان انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: شهرداری و شورای شهر بعد از اتفاقاتی که در دوران کرونا افتاد، نیازمند این بودند تا وضعیت را به روال قبل برگردانند و خیلی از خلافها را مدیریت کنند، لذا عزم خود را جزم کردند و از طریق پیمانکار واجد شرایط که تاییدیه مراجع نظامی و قضایی را هم داشت، در سطح شهر رضایت مندی عمومی برای شهروندان گرگانی ایجاد کردند.

سید النگی تصریح کرد: از اصحاب رسانه درخواست داریم که  در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی عمومی به شهرداری کمک کنند.

شهردار گرگان در پایان گفت: شهرداری گرگان مصمم است، که نظم عمومی و نظم شهروندی را در این شهر که قرار است یک شهر ایده آل باشد، در دستور کار قرار دهد.
انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا