سید صولت مرتضوی از نگاه ویژه دولت به توسعه مناطق کمتربرخوردار خبرداد و گفت: رشد ۴ برابری اعتبارات حوزه عمرانی نسبت به دولت قبل نشان از این موضوع است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا:  سیدصولت مرتضوی روز شنبه چهارم شهریورماه در آیین متمرکز معرفی پروژه‌های عمرانی و طرح های اقتصادی هفته دولت در شهرستان آق‌قلا  اظهار کرد:هفته دولت فرصتی برای بیان خدمات دولت و جبران کاستی‌ها است.

وی افزود: طبق آمار بانک مرکزی و مرکز آمار ایران، پیوندزدن توسعه کشور با لبخند و اخم بیگانگان در دهه ۹۰ خسارت‌هایی به کشور تحمیل کرد.

مرتضوی بیان کرد: در ۲ سال گذشته چرخ تولید پرشتاب شده و وابستگی از واردات کاهش یافته و شاهد توسعه صنعت هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال ۱۴۰۰ خاموشی‌ها علاوه بر صنایع و کارخانجات به منازل مردم رسیده بود اما دولت سیزدهم نزدیک به هشت هزار مگاوات ظرفیت برق کشور را افزایش داد و با مدیریت مصرف رشد برق خانگی را که بیش از ۲ تا سه درصد محاسبه می‌شد به کمتر از یک درصد رساند.

مرتضوی تصریح کرد: یکی از جلوه‌های خدمات دولت سفر سیزدهم استانی است که در بازده زمانی کمتر از ۱۲ ماه رییس جمهور ۳۱ سفر استانی انجام داد که نتیجه آن شناخت مشکلات و ظرفیت‌ها و برنامه‌ریزی برای برون رفت از مشکلات بود.

وزیر تعاون به توسعه‌ زیرساخت‌ها در گلستان اشاره کرد و گفت: دولت در حوزه طرح‌های عمرانی نزدیک به هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داد که رشد چهار برابری را نسبت به ۲ سال پایانی دولت دوازدهم نشان می‌دهد.

مرتضوی به تخصیص اعتبار ۹۷ درصدی پروژه سد نرماب اشاره کرد و افزود: این اقدام قابل توجه‌ای است که در مدت زمان کوتاهی دولت به موضوع سد نرماب و تامین آب آشامیدنی مردم گلستان اهمیت داده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در پایان گفت: نرخ امید به زندگی مردم ایران در دوران پهلوی کمتر از ۵۴ سال بود که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی این مقدار به بیش از ۷۸ سال و بیشتر از میانگین جهانی رسید.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا