رئیس ستاد انتخابات گلستان گفت: در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۳۰۶ نامزد در استان گلستان باهم رقابت می کنند.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ سید علی مهاجر صبح دوشنبه ۲۳ بهمن ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در راستای ارائه آخرین آمار انتخابات پیش رو با حضور روسای کمیته برگزار شد، اظهار کرد:‌ براساس تأییدات انجام شده، در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۳۰۶ نامزد با یکدیگر رقابت می کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار افزود: از استان گلستان ۳ نامزد برای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان تایید شده اند، که ۱۵ روز فرصت برای تبلیغات رسمی و علنی دارند.

وی با اشاره به اینکه ستاد انتخابات از آغاز تا به امروز در ۱۶۱ جلسه مسئله انتخابات را دنبال کرده است، گفت: در ابتدا شاهد پیش ثبت نام ۹۵۹ نفر بودیم که در مرحله ثبت نام ۵۸۱ داوطلب اقدام کردند.

وی یاد آور شد: صلاحیت ها در سه مرحله بررسی شد که ۴۵۴ داوطلب در هیئت اجرایی تایید و در هیئت نظارت از ۵۱۷ پرونده، ۳۱۳ نفر تأیید و در نهایت ۵۵۹ پرونده توسط شورای نگهبان بررسی شد و در آخر ۳۰۶ نفر به عنوان نامزد معرفی شدند.

در ستاد انتخابات کمیته های سیاسی، فناوری اطلاعات، اطلاع رسانی، آموزش، حراست، حقوقی، مالی و پشتیبانی، مشارکت و روستایی تشکیل شده و بصورت فعال در حال انجام وظایف مربوط به خود هستند.

مهاجر همچنین گفت: در شهر ها و روستاهای استان گلستان تعداد یک هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رای ثابت و سیار دایر شده که نسبت به دوره قبل شاهد رشد ۹ درصدی هستیم و در دوره قبل ۲۳۵ نامزد مشارکت داشتند که در این دوره به ۳۰۶ نامزد رسیده است.
وی تاکید کرد: افراد با داشتن ۵ مدرک هویتی از قبیل شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه، گواهینامه و کارت پایان خدمت می توانند رای دهند.

رئیس ستاد انتخابات گلستان در پایان گفت: در این دوره انتخابات مجلس ما به ازای هر کرسی در استان ۴۴ نامزد داریم و امیدواریم شاهد مشارکت پرشور مردم در این حماسه ملی باشیم.

انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا