نوزدهمین رویداد ملی جامعه‌پرداز امروز پنجشنبه در استان گلستان شهر گرگان آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر پنج شنبه ششم اردیبهشت ماه در نوزدهمین رویداد ملی جامعه پرداز که به میزبانی گلستان در شهر گرگان برگزار شد، اظهار کرد: در این رویداد دو روزه تشکل ها و سمن های فعال مرتبط با حوزه ازدواج، خانواده و هویت زن حضور دارند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: رویداد جامعه پرداز در هم افزایی و مسئله محوری و در نهایت تعریف عملیات مشترک بین مجموعه های فعال در حوزه ازدواج، خانواده و هویت زن توانسته موفقیت های خوبی بدست آورد.

وی گفت: یکی از مهمترین برنامه هایی که معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان در حال پیگیری آن بوده، فعال کردن مجموعه ها و تشکل ها بصورت شبکه ای با طراحی عملیات مشترک در سراسر کشور است.

وی در ادامه بیان کرد: حمایت ها از مجموعه ها در دو گام توانمند سازی‌ و حمایت مالی از عملیات‌های مشترک استانها انجام می شود.

حجت الاسلام متقی فر خاطر نشان کرد: تا پایان سال ۱۴۰۲ رویداد جامعه پرداز در ۱۸ استان برگزار شده و طی سال ۱۴۰۳ در بقیه استانها هم برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: امید است با انجام کار به صورت شبکه ای، عملیات محور وبا هم افزایی گروه ها بتوان در حل مسائل اجتماعی به ویژه در حوزه ازدواج جوانان، ازدواج آسان، تحکیم خانواده، هویت زن، جمعیت و فرزند آوری کمک شود.

وی تاکید کرد: مجموعه های مردمی در گلستان بسیار مفید و دارای ظرفیت بالایی هستند که بعد از این رویداد شاهد اتفاقات مثبت و اثر گذاری در این بخش خواهیم بود.

متقی فر گفت: یکی از مهم ترین اقداماتی که معاونت جوانان این وزارتخانه در راستای تسهیل ازدواج جوانان انجام داده، اجرای طرح وصال شیرین با محوریت سامانه همراه است که در هر استانی ستاد وصال شیرین تشکیل شده و خدمات ازدواج را با هزینه کم به جوانان ارائه می دهد.

 وی اضافه کرد: طرح وصال شیرین مهم ترین قدمی است که برای تسهیل ازدواج جوانان برداشته شده و برنامه های دیگری هم در تعمیق و تحکیم خانواده در حال انجام است.

وی با توجه به بالا رفتن مبلغ تسهیلات ازدواج گفت: نگرانی ما تحقق به موقع وام ازدواج جوانان است که با تدابیر بانک مرکزی شاهد افزایش پرداخت تعداد تسهیلات و کم شدن صف های وام ازدواج باشیم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در پایان گفت: طبق آمار سال ۱۴۰۲، از کل متقاضیان وام ازدواج حدود ۸۶ درصد تسهیلات خود را دریافت کرده اند و حدود ۱۶۰ همت وام ازدواج به این زوجین پرداخت شده است.

انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا